1

Onderwerp: Siliconen Bandjes

Op de lotgenotendag sprak ik kort met Andrea over de armbandjes die de LSZ een tijdlang in de webshop heeft gehad. Het laatste armbandje is verloot op de lotgenotendag aan een heeeeele enthousiaste winnares!
Zelf ben ik er ook heel enthousiast over en ik ben daarom benieuwd of iemand van de LSZ nog van plan is om te gaan zoeken naar een nieuw adres om bandjes te bestellen.
Als dat niet t geval is zou ik graag (evt samen met andere leden/beheerders/enthousiastelingen) bandjes willen bestellen.

Dus eigenlijk meerdere vragen in één!
- Gaan er vanuit de LSZ nog bandjes komen?
- Zo neen, wie wil er met mij leuke bandjes gaan organiseren?

Wat daarbij komt kijken is het volgende:
- Welk ontwerp gaan er op die bandjes komen? (Want we kunnen niet het logo van de LSZ gebruiken als de bandjes niet van de LSZ zijn, neem ik aan.) Brede bandjes, dunne bandjes, bandjes met een opdruk of met relief of meerdere kleurtjes of, of of... SIAD als thema? Een mooie quote? Iets heel anders?!
- Waar bestellen we? (Misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben en weten waar we op moeten letten, waar we goedkoop uit zijn, waar er goede/slechte ervaringen zijn?)
- Hoe doen we het met ontvangen/doorsturen? Lijkt me handig als 1 persoon de bandjes over de rest verspreidt. (Even rekening houden met de Belgische dames en heren met versturen.)
- En qua geld moeten we kijken wie er allemaal een bandje wil, wat we ervoor over hebben en wat we met evt overgebleven bandjes doen.
Ik voel mij nu uiteraard geroepen om een flink deel van die taken op mij te nemen, lijkt me leuk! Maar als niemand die bandjes wil dan houdt t feest natuurlijk gauw op.


Schiet los, maak me gek met wilde ideeën, ik heb er zin in!

Ik heb trouwens geen idee of er überhaupt vraag is naar (nieuwe) bandjes, maar ik kreeg op de lotgenotendag zo het vage vermoeden dat er wel meer mensen een bandje willen!

:bounce:

2

Re: Siliconen Bandjes

Als er bandjes met mooie quotes komen vind ik dat wel heel tof! Ik weet eerlijk gezegt niet hoe de bandjes van LSZ eruit zagen... maar ik vind het het echt een leuk initiatief!
Leuk dat je dit doet :)

Mocht je hulp nodig hebben,dan geef je maar een gil, ik ben bereid om te helpen :)

3

Re: Siliconen Bandjes

B :angelic:

Ik zou best wel verder met je willen brainstormen!

4

Re: Siliconen Bandjes

Misschien vroeg in het proces, maar heel praktisch is mijn ervaring dat bij bandjes met opdruk de opdruk vaak niet zo lekker tegen regen en zweet kan en dat de opdruk na een tijdje dragen vervaagd of zelfs volledig verdwijnt.... Dus reliëf is wat dat betreft vaak beter (:
Maar leuk idee! Zou zeker geïnteresseerd zijn in zo'n bandje.

5

Re: Siliconen Bandjes

Ik weet niet of er vanuit de LSZ weer bandjes gemaakt gaan worden. Naar wat ik van jullie hoor, en ook op onze FB-pagina teruglees, is er inderdaad wel vraag naar dergelijke bandjes. Ik zou het erg leuk vinden als er weer een bandje komt, dat eventueel ook (vanuit de LSZ) verkocht/verspreid kan gaan worden.

Aanstaande woensdag hebben we teamvergadering, ik zou het dan wel even kort op kunnen gooien. Zijn er bepaalde dingen die ik dan 'per se' moet benoemen? Ik dacht zelf aan: "Dat ik gemerkt heb dat er veel vraag is naar siliconen armbandjes (die nu op zijn)", "dat er een aantal lotgenoten zijn die daarover willen gaan brainstormen (over hoe ze zelf aan bandjes kunnen komen en het ontwerp ervan)" en "of de LSZ daarin iets wil betekenen."

Of er uiteindelijk ook echt een rol weggelegd is voor de LSZ, en of wij deze rol gaan vervullen - laat ik in het midden. Want zoals jullie weten zitten we aardig aan de grond en kunnen we zonder structurele subsidie niet (blijven) bestaan.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

6

Re: Siliconen Bandjes

Tof dat jullie ook mee willen denken en helpen!

De huidige bandjes hebben aan de buitenkant een relief met print erin, aan de binnenkant een print vam het lsz logo.
Een uurtje googlen zegt me wel dat dit de duurste optie is (2 euro per bandje), een goedkoper alternatief is alleen het reliëf (1 euro per bandje). Er moeten minimaal 50 bandjes besteld worden. Als er nou een aantal mensen zijn die een tientje willen inleggen voor maximaal 5 bandjes (of twee voor vijf euro, of iets dergelijks, verzendkosten komen er dan nog bij, maar das 1,50 ofzo) kunnen we eventueel de rest van de bandjes doneren aan de LSZ zodat die naar de webshop kunnen.

@Sorry.x lijkt me super als je het even in de vergadering wilt gooien, dan wacht ik even af wat daaruit komt voordat ik verder plannen maak.
Maar als er intussen goede ideeën zijn dan zijn die natuurlijk welkom!

7

Re: Siliconen Bandjes

Daan goed idee! Ik ben best bereid een tientje te doneren als ik daar een leuk bandje aan overhoud.

Re: Siliconen Bandjes

Wat een leuke idee! Ik ben geïnteresseerd in zo'n bandje! Ik blijf het topic volgen :)

9

Re: Siliconen Bandjes

Dat is echt een super goed idee Daan! Ik kan nog niet toezeggen of ik een tientje kan doneren (ligt er aan of ik m'n uitkering hou enzo), maar als ik het kan missen doe ik mee :)

10

Re: Siliconen Bandjes

Daan schreef:

Tof dat jullie ook mee willen denken en helpen!

De huidige bandjes hebben aan de buitenkant een relief met print erin, aan de binnenkant een print vam het lsz logo.
Een uurtje googlen zegt me wel dat dit de duurste optie is (2 euro per bandje), een goedkoper alternatief is alleen het reliëf (1 euro per bandje). Er moeten minimaal 50 bandjes besteld worden. Als er nou een aantal mensen zijn die een tientje willen inleggen voor maximaal 5 bandjes (of twee voor vijf euro, of iets dergelijks, verzendkosten komen er dan nog bij, maar das 1,50 ofzo) kunnen we eventueel de rest van de bandjes doneren aan de LSZ zodat die naar de webshop kunnen.

@Sorry.x lijkt me super als je het even in de vergadering wilt gooien, dan wacht ik even af wat daaruit komt voordat ik verder plannen maak.
Maar als er intussen goede ideeën zijn dan zijn die natuurlijk welkom!

Ik heb je even toegevoegd op FB. Misschien wil/kunnen we vanavond even kijken :)!

11

Re: Siliconen Bandjes

Leuk om te lezen dat er zoveel animo is!

12

Re: Siliconen Bandjes

Vet goed idee. Ook ik ben wel geïnteresseerd in de bandjes, en eventueel ben ik ook wel bereid om tien euro in te leggen! Laat het maar weten? Als ik verder nog iets voor je kan doen of regelen, dan mag je het uiteraard ook altijd zeggen. :)

'The worst thing in the world can happen, but the next day the sun will come up. And you will eat your toast. And you will drink your tea.' - Rhian Ellis, After Life

13

Re: Siliconen Bandjes

Ik ben ook wel bereid om in te leggen!
Vind het echt een super idee, en die bandjes vind ik altijd ook heel leuk. Dus if i can help. let me know.

14

Re: Siliconen Bandjes

Wat een supergoed idee! Ik had al eens gekeken in de webshop of er zoiets was. Heb alleen totaal geen geld over op het moment, dus ik kan nu in elk geval niet meebetalen. Anders had ik wel een tientje ingelegd.

15

Re: Siliconen Bandjes

Ik weet dat dit waarschijnlijk niet is wat jullie zoeken, maar wat dachten jullie van deze als de siliconenbandjes niet lukken?
http://www.sweetlockets.nl/a-41501496/m … r-head-up/

Is van mijn webshop, alleen misschien wat vrouwelijk =-D  =-D Ik kan korting regelen :)

16

Re: Siliconen Bandjes

https://www.euro-events.nl/polsbandjes/ … olsbandjes

https://www.allpremiums.nl/siliconen-po … s-graveren

Hier zijn ze nog wat goedkoper trouwens, die siliconen bandjes :)

17

Re: Siliconen Bandjes

Daan en ik, hebben al contact erover. Het is allemaal best prijzig, dus we zijn al aan het kijken waar het het goedkoopste kan :)

18

Re: Siliconen Bandjes

Oooh okee, als jullie ze bestellen wil ik ze evt ook wel in me webshop te koop zetten als het kwa tekst er een beetje bij past. Dat het geld naar het LSZ gaat :)

19

Re: Siliconen Bandjes

ook misschien goed om aan de kleur te denken. heb hier 2 links
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_awareness_ribbons
https://answers.yahoo.com/question/inde … 440AARvrWz

20

Re: Siliconen Bandjes

Tof idee! :D

21

Re: Siliconen Bandjes

Echt een tof idee! Ik wil heel graag zo'n bandje!

The moment you think about giving up. Think of the reason why you held on so long

22

Re: Siliconen Bandjes

Ik heb dit gisteren in de vergadering besproken. Onze oud-penningmeester was er ook, en hij heeft teruggezocht waar de bandjes toen besteld zijn. Ik zal nog even navragen wat er precies besloten is (want het mondde uit in een veel breder (dan siliconen armbandjes) gesprek), maar het komt er op neer dat Andrea iets gaat ontwerpen en een offerte aan gaat vragen.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

23

Re: Siliconen Bandjes

Dankje voor het melden en op de hoogte houden. Ik ben benieuwd! :)

24

Re: Siliconen Bandjes

Yess! Super vet idee Daan en ook tof dat het in de vergadering besproken is! Ik ben behoorlijk fan van (met name Stay strong idee) armbandjes dus de kans is wel aanwezig dat ik het niet bij 1 ga laten als ik ze ga bestellen, áls dit idee doorgaat :bounce:

25

Re: Siliconen Bandjes

Vet dat je het hebt meegenomen in de vergadering en dat er meteen dingen worden geregeld!
Ik heb buiten het forum om ook contact gehad met Noran waar ook het een en ander uit is gekomen. Heb nu niet de energie of concentratie om dat uitgebreid neer te typen, maar we hebben een plek gevonden waar we redelijk goedkoop armbandjes kunnen fixen.

Voor nu wacht ik geduldig af op meer nieuws vanuit de LSZ!! :D