1

Onderwerp: Zembla docu: Hoe ver mag PTSS behandeling gaan. (Psytrec)

Deze had ik nog niet helemaal af gezien maar misschien interessant voor de mensen met PTSS onder ons. Ik heb zelf iemand gekend die ook in behandeling is geweest bij Psytrec. Wat echt heel erg mis is gegaan. Nu zijn er ook mensen die het wel aankunnen en waarbij het wel kan werken.
https://youtu.be/IjIwx7BTpOE?si=nzBUVe-h4BNP1ABA

Het leven is net een frikandel, je moet ‘m zelf speciaal maken

2

Re: Zembla docu: Hoe ver mag PTSS behandeling gaan. (Psytrec)

Jee wat heftig. Ik wist niet dat het er zo aan toeging. Goed dat ze dit onder de aandacht brengen en verder onderzoeken. Ik zou er niet goed op reageren, lijk al weg te vluchten bij de gedachte wat hun aanpak is.. en niet enkel vanuit vermijding, maar ook zelfzorg bij grensoverschrijdende handelingen.

Ik sta al een tijdje stil bij exposure, vermijding en verschillende dingen die daarbij horen. Ik vind het geen gemakkelijk evenwicht. Ik ben toch dankbaar dat mijn hulpverleners ook oog hebben voor mijn grenzen, veiligheid, toestemming,.. en ze me daarin goed aanvoelen om stil te staan, bij me te staan of afstand te bewaren, dan weer een stapje te zetten en vertrouwen te bieden daarbij..

"He'd only heard of dragons, and though he'd never seen one, he was sure they existed."