1

Onderwerp: Overprikkeling de baas pas

Vanuit de ME/CVS stichting kreeg ik de tip dat er een nieuw soort pas beschikbaar is voor uitjes in combinatie met prikkelgevoeligheid. Ik moet mezelf nog even goed inlezen of dit iets kan zijn, maar moest wel gelijk ook aan hier denken dat veel mensen hier mogelijk ook wel iets aan kunnen hebben :)

Je moet de pas aanschaffen, daar is nu een korting voor t/m 1 juli a.s. daarna gaat de prijs omhoog, maar het blijkt dat je deze kosten al snel terug hebt als je erop uit gaat. De pas geeft je o.a. korting op verschillende activiteiten (je kunt een lijst vinden via onderstaande link) kortere wachtrijen, mogelijkheden voor bezoek op prikkelarme(re) moment, meenemen (soms  zelfs gratis) van een begeleider etc.
Je moet wel enige documenten kunnen leveren, daarbij raad ik aan om informatie hierover even goed door te lezen en je vind op de site ook een lijst met welke diagnoses je zo'n pas kunt aanschaffen.

https://www.overprikkelingdebaas.nl/de- … 8_yy_2ptIQ

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

2

Re: Overprikkeling de baas pas

Bedankt voor het delen

Wij zijn niet onze diagnose!

3

Handig!
Voor wie er een wil aanschaffen, kijk wel goed waar je hem kan gebruiken want dat zal niet overal zijn.

Bedankt voor het delen! :)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

4

Klopt, hij is niet overal te gebruiken. Wel heb ik begrepen dat ze de lijst aan mogelijkheden nog aan het uitbereiden zijn.

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

5

Bij veel (of in ieder geval enkele/meerdere) musea in NL kun je ook met een Sunflower Keychord gratis of tegen een gereduceerd tarief een begeleider meenemen.

Dit kun je vinden op de site van betreffende musea onder het kopje toegankelijkheid of de FAQ's

Als je het niet meer trekt......... moet je duwen

Waar geen wil is........ ben ik weg