1

Onderwerp: Tot elkaar veroordeeld

Er start een interessante serie:
Zes asielhonden uit dierenopvangcentrum De Doornakker in Eindhoven worden vanaf woensdag 24 augustus gevolgd in de televisieserie ‘Tot elkaar Veroordeeld’ (NPO1, 21:30 uur). De dieren volgen een unieke hersteltraining van Dutch Cell Dogs. Ze worden gekoppeld aan zes cliënten van een forensisch-psychiatrische kliniek, die als onderdeel van hun behandeling ingezet worden als hondentrainer. Niet alleen de honden, maar ook de cliënten hebben veel baat bij deze trainingen.

Ik ben hier zelf wel heel benieuwd naar  :)

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

2

Re: Tot elkaar veroordeeld

Hier kun je er meer over lezen
https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi … us20160802

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

3

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik had het ook langs zien komen inderdaad!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

4

Re: Tot elkaar veroordeeld

Oh heel interessant wil ik graag zien!

Re: Tot elkaar veroordeeld

Interessant!

6

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik heb er gemengde gevoelens bij. Ik vraag me af wat voor mensen ze laten trainen met die honden. En of het voor de honden wel zo goed is. Maar ik weet niet hoe het trainingsprogramma in elkaar zit en zo dus ik denk dat ik het gewoon moet gaan kijken (opnemen).

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

7

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik heb het gemist  :( dus ik ga het even terug kijken morgen  :)

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

8

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik heb paar stukjes gemist maar van wat ik heb gezien, vond ik het erg interessant. Ze letten wel echt goed op wat voor hond ze bij iemand plaatsen en ze houden het ook wel erg goed in de gaten. Vind het voor de tbs-ers wel goed. Dat ze niet door iedereen uitgekotst worden.

9

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik heb de eerst aflevering inmiddels gekeken. Ik vind het goed dat ze het welzijn van de dieren goed voor ogen houden. Al vond ik het wel lastig om te zien dat een hond wat bang was van zijn trainer (die op die dag niet goed in zijn vel zat). Wel weer goed dat een van die hondendeskundige hem apart nam. Zeker met dit soort kwetsbare honden moeten ze daar echt goed op letten, zodat ze niet nog een knauw krijgen.

Wat ik heeeeel erg irritant vond is hoe ze filmen als ze met een van de TBSers praten. Zo heeeel dichtbij gefilmd. Bahbah, echt niet charmant, hadden ze dat nou niet anders kunnen doen? Ik snap dat ze die mensen niet duidelijk in beeld mogen brengen, maar film ze dan dat ze in de schaduw zitten ofzo. :/

Ik ben wel benieuwd naar de andere afleveringen.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

10

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik volg dit inderdaad ook! Ik vind het wel een mooi concept! Ik ben het wel met je eens, dat de manier van filmen niet erg prettig is... Maar ik ga ook blijven kijken :D .

11

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik heb gisteren de eerste aflevering gekeken en ik vind het een erg goed concept. Ik ga zeker verder kijken als ik tijd heb.

12

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik volg de serie, vind het een heel mooi concept! Echt mooi hoe je die honden ziet groeien en hoe die cliënten zichzelf herkennen in die honden. :)

13

Re: Tot elkaar veroordeeld

Ik ook, ik vind het vooral mooi dat ze de kans krijgen om deze verantwoordelijkheid te mogen dragen, en vanuit daar te leren.

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.