1

Onderwerp: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Naar aanleiding van het topic 'betrokkenheid bij elkaar' hebben wij vanuit het beheerdersteam besloten dat er een nieuw subforum komt. Dit subforum zal betrekking hebben op alles wat te maken heeft met het constructief opbouwen van je leven en dit op een positieve manier vormgeven. Denk aan het leven na therapie, zinvolle daginvulling, hoe om hulp te vragen in je omgeving, thuis komen na een opname, een balans vinden tussen spanning en ontspanning etc. Dit forum is zowel voor mensen die al gestopt zijn met zelfbeschadiging als voor degenen die hier nog mee bezig zijn.
Onze vraag aan jullie is: wat zou een goede naam zijn voor dit subforum?

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Ik vind 'Leven na zelfbeschadiging' wel een mooie, volgens mij is er al een topic dat zo heet.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

3

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Werken aan herstel? Herstel werkplaats?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht - Ede Staal

4

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Mag het een algemeen subforum worden voor alles wat na therapie/zelfbeschadiging te maken heeft? Dan vindt ik zoiets als wat Tjielp zegt; 'Werken aan herstel', wel een mooie!

5

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Ben ik het mee eens.
Er zijn namelijk ook mensen die al wel een stapje verder in hun proces zijn maar nog wel es ZBen, dus 'leven na zelfbeschadiging' is dan niet helemaal passend voor iedereen.
Werken aan herstel of iets in die richting vind ik wel een mooie. :)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

6

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd!


Aan wat voor een topics zaten jullie te denken?

Als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe hoed!

7

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

'Leven na zelfbeschadiging'
'Leven na therapie'
'Terugvallen op sociaal netwerk'

Zulk soort topics?

8

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Precies, dat soort topics!

Werken aan herstel vind ik een mooie :) in die richting zoeken we inderdaad.

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

9

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Misschien een rare vraag, maar....


Bij werken aan herstel horen ook terugvallen en negatieve gedachten. Hoort dat dan in dat subforum thuis of ergens anders?

Als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe hoed!

10

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Ik denk het wel. Ook al ben je een stapje verder in je herstel, kan je natuurlijk nog wel terugvallen en/of negatieve gedachten hebben. Die kan je natuurlijk altijd posten in andere subfora maar in dit subforum zou daar ook ruimte voor moeten zijn.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

11

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

'Een stapje verder in herstel'?
Die kwam in me op nav het de posts boven mij.

12

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

QueSeraSera schreef:

'Een stapje verder in herstel'?
Die kwam in me op nav het de posts boven mij.

Als naam voor een subforum dan bedoel ik

13

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Dat lijkt mij teveel op het subforum voor oudere leden wat er nu al is!

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

14

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

ik vind werken aan herstel wel een goede titel

15

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Leesbeest schreef:

Dat lijkt mij teveel op het subforum voor oudere leden wat er nu al is!

Leeftijd en hoe je bezig bent met herstel lijken mij weinig met elkaar te maken te hebben. Over de terugval vraag: mijn idee zou zijn dat die dingen ook prima bij woym terecht kunnen. Ik persoonlijk zou het fijn vinden als het nieuwe forum een 'positieve vibe' zou krijgen. Waar ik overigens niet mee bedoel dat er geen problemen besproken zouden worden, maar dat het dan gericht is op oplossingen en vooruit komen. Ik weet niet hoe anderen daarover denken, maar dat is waar ik behoefte aan heb.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht - Ede Staal

16

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Tjielp schreef:
Leesbeest schreef:

Dat lijkt mij teveel op het subforum voor oudere leden wat er nu al is!

Leeftijd en hoe je bezig bent met herstel lijken mij weinig met elkaar te maken te hebben. Over de terugval vraag: mijn idee zou zijn dat die dingen ook prima bij woym terecht kunnen. Ik persoonlijk zou het fijn vinden als het nieuwe forum een 'positieve vibe' zou krijgen. Waar ik overigens niet mee bedoel dat er geen problemen besproken zouden worden, maar dat het dan gericht is op oplossingen en vooruit komen. Ik weet niet hoe anderen daarover denken, maar dat is waar ik behoefte aan heb.


Het lijkt mij idd dat het wel gericht moet zijn op 'keep going forward'... maar wanneer je stapjes zet in herstel, dan kom je onvermijdelijk dingen tegen die je confronteren, waar je je geen raad mee weet, of die je het gevoel geven 'nog niks terug te krijgen voor de dappere stappen die je zet', mij lijkt dat dit JUIST een onderdeel is van herstel. Wel lijkt me dat in dit sub-forum daar op een constructieve manier mee omgegaan wordt, en dat er dan niet enkel gepost wordt hoe bar en boos het is, maar de post constructief is geformuleerd (bijv. Vandaag werd ik bij een sollicitaties geconfronteerd met het gat in mijn cv, dit maakt me verdrietig [bla bla bla], hoe gaan anderen hiermee om/ik kan wel even wat support oid gebruiken)

Zoiets zie ik voor me. Maar goed,  ik kom uit de lucht vallen en hier ineens binnenstormen -.-'

17

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Sanne schreef:
Tjielp schreef:
Leesbeest schreef:

Dat lijkt mij teveel op het subforum voor oudere leden wat er nu al is!

Leeftijd en hoe je bezig bent met herstel lijken mij weinig met elkaar te maken te hebben. Over de terugval vraag: mijn idee zou zijn dat die dingen ook prima bij woym terecht kunnen. Ik persoonlijk zou het fijn vinden als het nieuwe forum een 'positieve vibe' zou krijgen. Waar ik overigens niet mee bedoel dat er geen problemen besproken zouden worden, maar dat het dan gericht is op oplossingen en vooruit komen. Ik weet niet hoe anderen daarover denken, maar dat is waar ik behoefte aan heb.


Het lijkt mij idd dat het wel gericht moet zijn op 'keep going forward'... maar wanneer je stapjes zet in herstel, dan kom je onvermijdelijk dingen tegen die je confronteren, waar je je geen raad mee weet, of die je het gevoel geven 'nog niks terug te krijgen voor de dappere stappen die je zet', mij lijkt dat dit JUIST een onderdeel is van herstel. Wel lijkt me dat in dit sub-forum daar op een constructieve manier mee omgegaan wordt, en dat er dan niet enkel gepost wordt hoe bar en boos het is, maar de post constructief is geformuleerd (bijv. Vandaag werd ik bij een sollicitaties geconfronteerd met het gat in mijn cv, dit maakt me verdrietig [bla bla bla], hoe gaan anderen hiermee om/ik kan wel even wat support oid gebruiken)

Zoiets zie ik voor me. Maar goed,  ik kom uit de lucht vallen en hier ineens binnenstormen -.-'

Ja dat is precies wat ik bedoel! Helemaal mee eens juist :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht - Ede Staal

18

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Ik had het ook niet over het thema, echt puur overvde naam. Twee subfora die beginneb met 'een stapje...' is verwarrend. Al zijn ze nog zo anders.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

19

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Leesbeest schreef:

Ik had het ook niet over het thema, echt puur overvde naam. Twee subfora die beginneb met 'een stapje...' is verwarrend. Al zijn ze nog zo anders.

Ah op die fiets. Verkeerd begrepen, sorry!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht - Ede Staal

20

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

dit lijkt me echt een goed idee!  :thumbs:  :thumbs:  :thumbs:  :yuk:
stap voor stap naar beter?

21

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

*sorry voor de emoticons, ik wou slechts 1 duim zetten, niets anders kennelijk is dat mislukt

22

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Bedankt voor het actieve meedenken!
De keuze is gevallen op de suggestie van Tjielp: 'Werken aan herstel'.
Het subforum is net geplaatst, voel je vrij er nieuwe topics in te openen! :)

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

23

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Top!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

24

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

Blij mee! :)

25

Re: Nieuw subforum - hoe noemen we die?

super nieuw subforum!