1

Onderwerp: To the bone

To the bone is een film over een meisje met anorexia, staat nu nieuw op netflix en er is best wel wat aandacht voor. Het gaat niet direct over zelfbeschadiging, maar wel over eetproblemen en zelfdestructief gedrag.. Wie van jullie heeft de film gezien en wie gaat hem vooral niet zien? En wat vond je ervan?

Re: To the bone

Ik heb het gezien en vond het persoonlijk echt heeel erg onrealistisch. Soms zelfs lachwekkend. Het laat een heel beperkt stukje uit een anorexia/eetstoornis periode zien, terwijl er zoveel aan vooraf gaat en daarna komt.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

3

Re: To the bone

Ik heb m wel zien staan maar nog niet gekeken, ben wel benieuwd.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

4

Re: To the bone

ik heb hem gezien, net als 13 reasons. Beide films vind ik een beetje onrealistisch, wat Leesbeest ook al aangeeft.
Het anorexia gedeelte en de instelling enzo geeft wel een beeld aan mensen die er nog niet van weten. Maar in beide films/serie vind ik dat het neergezet wordt als iets waar je zelf voor kiest of waar niks aan vooraf gaat.
Het begint met een meisje met anorexia (13 reasons met meisje met zelfmoord plannen), maar je ziet helemaal niet waardoor dat gekomen is en waarom ze zo met zichzelf worstelen en ik denk dat dat juist hetgene is wat je wil in zon film of serie.

Maar daarentegen wel weer heel mooi dat ze moeite doen om zo'n onderwerp aan het licht te brengen en daardoor gesprekken met mensen onderling op gang brengen.

dus wat mij betreft geeft het een beetje een vertekend en onrealistisch beeld van de werkelijkheid. Waardoor het probleem zelf niet gezien wordt als probleem maar meer als aandacht ofzo, aangezien je de oorzaak niet echt te weten komt. 

Als je snapt wat ik bedoel haha, beetje moeilijk verwoord misschien.

Re: To the bone

Wat ik zo jammer vond aan de film, is dat het verhaal eindigt waar het eigelijk pas echt zou moeten beginnen.
Ik vind het moeilijk er op in te gaan zonder spoilers weg te geven haha.

Spoiler

ik bedoel dus de hele film, ze gaat vrij snel in dat huis in behandeling. Maar verzet zich merendeels meer dan echt de eetstoornis aan t eraan. Daar kiest ze dan op op het einde weer wel voor en dan stopt het verhaal.

Opzich vond ik het geen slechte film. Ik heb vlak daarna ook de nieuwe film 'feed' geen zien van Troian Bellisario en die vond ik dan weer een stuk tegenvallen tegenover deze.
Het is gewoon jammer dat ze een eetstoornis, die vaak ontzettend complex is en zeker meer dan wat ze kunnen laten zien, vaak niet zo goed in beeld weten te krijgen. het is voor mij persoonlijk meer zoals met elke film of serie over bepaalde ziektebeelden, je mist een hoop al zijn er wel een enkele herkenningspunten.

'love me when I least deserve it because that's when I really need it'

6

Re: To the bone

Ik vond het echt een hele mooie film. Naar mijn idee werd er wel een stuk achtergrond gegeven (familiegeschiedenis, reacties van familie). De behandelingsetting vond ik mooi om te zien. Geen eetlijsten en machtsstrijd over hoeveel je 'moet' eten, maar je kiest zelf of en wat je eet, maakt je eigen keuzes zo lang je gezond genoeg blijft. Er wordt gepraat over de achterliggende problematiek en niet over hoeveel kcal je moet eten. Ik heb zelf geen eetstoornis gehad, maar het wel van dichtbij gezien en ik schrok ervan hoeveel focus er op het eten en de kcal lag en hoeveel trucjes er in behandelingen werden gedaan om te doen alsof je eet en aankomt zonder dat dat zo is. Daarom vond ik de behandeling die in de film te zien was wel inspirerend, hoewel er helaas niet veel te zien is van de therapie.
Net als Dromenvanger had ik graag het stuk na het einde nog gezien, om er echt een 'succesverhaal' van te maken. Dat wordt nu wel gesuggereerd, alleen niet in beeld gebracht.

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

7

Re: To the bone

Ik ben het eens met Juniper. Ik vond dat ze juist wel lieten zien dat er meer achterzit.
Ik had ook graag een ander einde gezien, hoe t verder gaat, maar ik denk dat ze veel hebben gestopt in vrij korte tijd en het zo goed mogelijk hebben weergegeven.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

8

Re: To the bone

Zeker een goede film!

9

Re: To the bone

Ik heb hem gezien. Lijd niet echt aan een eetstoornis. Wel paar keer beginnend maar telkens werd ik toen zodanig gecontroleerd dat ik eruit kwam. Daardoor spreek ik niet echt uit ervaring. Ik vond de film wel oké. eerlijk gezegd vind ik wel als je je niet goed in je vel voelt en je kijkt deze film dat hij aanzet tot, Ookal komt er een behandeling. Vond het wel mooi in beeld gebracht als leep

10

Re: To the bone

ik heb to the bone en feed gezien. heb zelf ook geen eetstoornis, maar denk dat feed wel een duidelijker beeld erover geeft/

11

Re: To the bone

ik heb to the bone ook gezien,
ik vind het best wel onrealistisch.
oke deels klopt het wel maar wel anders.
ik heb zelf geen eetstoornis maar ken wel mensen die dit hebben.