1

Onderwerp: Aanmelding lotgenotendag 2017

Beste allemaal,

Op zaterdag 11 november is het zover. Dan vindt onze jaarlijkse lotgenotendag plaats. In dit topic vind je alle informatie over de dag, het programma en de workshops. Onderaan vind je de link naar het formulier waarmee je jezelf aan kunt melden. Zoals ieder jaar hebben we maar beperkt plaats, vol = vol.

Programma
Wat: Lotgenotendag van Stichting Zelfbeschadiging
Wanneer: 11 november 2017, van 12:30 tot 17:00
Waar: Kargadoor, Oudegracht 36 te Utrecht (het gebouw is niet rolstoelvriendelijk)
Kosten: €5 (geen onderscheid tussen hele of halve dag deelname)

Tijdsplanning
12:30 - 13:00 Inloop
13:00 - 13:10 Welkomswoord
13:10 - 13:30 Korte kennismaking
13:30 - 14:45 Workshopronde 1
14:45 - 15:15 Pauze
15:15 - 16:30 Workshopronde 2
16:30 - 17:00 Drankje en bedankje

Workshops
Tijdens de lotgenotendag zijn er 2 workshoprondes. De eerste workshopronde bevat workshops die te
maken hebben met ‘iets met je gevoel doen’. De tweede workshopronde bevat workshops die te maken
hebben met ‘bespreekbaar maken van (...)’.

Workshopronde 1
Vision board/moodboard:
Bij deze workshop ga je aan de slag met het maken van een vision board of moodboard. Met een vision board kun je je wensen, dromen, verlangens en doelen visualiseren, en echt even stil staan bij de dingen die je wil bereiken. Uiteraard kun je ook aan de slag met het maken van een moodboard, met daarop bijvoorbeeld dingen die je bij je passen en/of je inspireren. Het is jouw bord, dus jij bepaalt ook zelf hoe het eruit gaat zien!

Beeldend:
‘Ik krijg nooit op papier wat ik als plaatje in mijn hoofd heb’ is waar veel mensen, waaronder ikzelf, vaak tegenaan lopen. Proppen papier en bot geslepen puntenslijpers zijn vaak het resultaat. 

In deze workshop gaan we kijken of we deze gedachten kunnen doorbreken door meer procesmatig te gaan werken. Dat is het loslaten van een vastomlijnd idee, een vooraf bepaald doel. Het gaat om het durven en kunnen reageren op dat wat het beeld je aan mogelijkheden biedt.

Je hoeft niet goed te kunnen tekenen of schilderen om mee te kunnen doen aan deze workshop. Een open en nieuwsgierige blik is het enige wat je nodig zal hebben.

Poezië:
Tijdens de workshop poëzie gaan we samen ontdekken wat poëzie en woorden voor je kunnen doen. Aan de hand van een aantal voorbeelden ga je tijdens deze workshop zelf aan de slag met het opschrijven van emoties, gevoelens of woorden die moeilijk te vertellen zijn. Wees welkom als je graag schrijft of juist hier meer mee wil doen of leren.

Workshopronde 2
Gespreksgroep (open thema):
Bij deze workshop ga je met een groep onder begeleiding in gesprek. Je kunt ervaringen uitwisselen, inspiratie opdoen uit verhalen van anderen en steun vinden voor wat jou op dat moment bezighoudt. Met elkaar besluiten we waar we het over gaan hebben.

Gespreksgroep (Een Steekje Los?):
Bij deze workshop ga je aan de hand van thema’s (uit het spel 'Een Steekje Los?) met een groep onder begeleiding in gesprek. Je kunt ervaringen uitwisselen, inspiratie opdoen uit verhalen van anderen en steun vinden voor wat jou op dat moment bezighoudt. Hiervoor worden de kaartjes van de uitbreidingsset Zelfbeschadiging gebruikt, dit zijn open vragen en stellingen.

Een Steekje Los?:
Een Steekje Los? is een educatief spel over gezondheid en kwaliteit van leven. Spelenderwijs ga je hierover in gesprek. Op de Lotgenotendag zal er gebruik gemaakt worden van het basisspel (spelbord) en de uitbreidingsset Zelfbeschadiging.

Het is mogelijk om vanaf de Kargadoor mee te lopen naar Utrecht Centraal.

Via dit formulier kun je je aanmelden voor de lotgenotendag:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp … s=59ef6f2a

Heb je nog verdere vragen? Stel ze in dit topic of stuur een mailtje naar iris@zelfbeschadiging.nl

We hopen je de 11e te zien!

Groetjes namens de Stichting Zelfbeschadiging, organisatiegroep Lotgenotendag 2017,
Iris en Distance.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

2

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Hoe laat moet je op Utrecht Centraal zijn om samen te lopen met een groep naar waar we moeten zijn? Dit ivm trein tijden.

3

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Daar kan ik nog niets over zeggen, met 100% garantie. Maar ik verwacht dat ze rond half 1 vanaf het station gaan lopen naar de Kargadoor. Misschien wat minuutjes later.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

4

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

ik heb me aangemeld

5

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Ik wil me definitief afmelden want ik vind het erg jammer maar het schiet me ineens te binnen dat ik een date heb met de jongen met wie ik aan het daten ben. Hij slaapt in een goedkoop hotelletje die nacht in de buurt.
Dus helaas. Maar ik ga vast ook een fijn weekend hebben.
Maar vind het wel erg jammer dat het niet gaat. Het hotel is al gereserveerd.

6

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Aangemeld.  Ik heb bij mijn 2de keuze gewoon gespreksgroep (een steekje los) gekozen, maar maakt mij niet uit of het dat is of dat het een steekje los zelf is. Ik zie wel waar ik ingedeeld wordt. :) Zin in.

7 Laatst bewerkt door Iris (25-10-2017 15:29:37)

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

rosa_hope schreef:

Ik wil me definitief afmelden want ik vind het erg jammer maar het schiet me ineens te binnen dat ik een date heb met de jongen met wie ik aan het daten ben. Hij slaapt in een goedkoop hotelletje die nacht in de buurt.
Dus helaas. Maar ik ga vast ook een fijn weekend hebben.
Maar vind het wel erg jammer dat het niet gaat. Het hotel is al gereserveerd.

Jammer rosa_hope! Gelukkig een afmelding met een goede en leuke reden - en ik wil je alvast veel plezier wensen op je weekendje weg! :)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

8

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Ik zou graag willen... Maar ik durf het niet...

9

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Ik heb me ook aangemeld. :)
Vind t ook wel spannend, maar ben ook wel benieuwd naar jullie.

Sometimes something so broken can never be fixed
You always build it better the second time around

10

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Leuk Blue en Vlinder!

Blossem_Flower, kunnen wij iets voor jou daarin betekenen? Let erop dat in dit gedeelte iedereen kan lezen, je mag ook via pb met mij contact hierover opnemen.

11

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Nee zou het niet weten...   het is gewoon angst er voor.  En angst dat ik niet tegen de drukte kan en in paniek raak

12

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Ik heb me ook aangemeld......... :)

13

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Ik heb me ook aangemeld :)

Ik wil ook graag meelopen vanaf het station, maar loop wel op krukken en ben iets langzamer.. hoop dat dat geen probleem is?

14

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Anders leggen ze mij de weg maar uit en loop ik met je mee :)

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

15

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Leuk dat je komt Anne! Het lijkt mij geen enkel probleem. :)

16

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Ja, leuk dat je erbij bent - Anne!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

17

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Jaa, heb er zin in =-D  =-D

18

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

misschien kan ik nu toch heb de date afgezegd in overleg.
Maar als ik wel kom stuur ik een bericht. Komt er iemand door Zeeland of Middelburg met wie ik kan meerijden?

19

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Voor wie met het OV gaat: vanaf maandag 30 oktober verkoopt Albert Heijn dagkaartjes voor €15 :)

De dagkaart is doordeweeks niet geldig in de spits (6:30 - 9:00 & 16:00 - 18:30). In het weekend is de kaart de hele dag geldig.

20

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

snowflake schreef:

Voor wie met het OV gaat: vanaf maandag 30 oktober verkoopt Albert Heijn dagkaartjes voor €15 :)

De dagkaart is doordeweeks niet geldig in de spits (6:30 - 9:00 & 16:00 - 18:30). In het weekend is de kaart de hele dag geldig.

You madam are awesome. I salute you. Ff weer een kaartje kopen dus.

21

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Mijn bus is stukken goedkoper dan zo'n kaartje ;)

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

22

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Goede tip Snowflake!

Leuk als je toch komt Rosa! Fijn dat je het laat weten. We wachten je verdere bericht af :)

23

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

ik kom helaas niet heb iets anders

24

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Jammer Rosa_Hope! Maar bedankt voor het doorgeven. :)

25

Re: Aanmelding lotgenotendag 2017

Idd erg jammer. :) Hopelijk heb je toch een leuk weekendje