1

Onderwerp: BNN: Verkracht of niet?

De vraag staan centraal of er sprake is van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Veertien jongeren (7 meisjes en 7 jongens tussen de 18-29 jaar) verblijven in een landhuis en krijgen op waarheid geïnspireerd drama te zien.
De uitzendingen zijn tot stand gekomen met de medewerking van het Centrum voor Seksueel geweld, het Openbaar Ministerie, de advocatuur, politie, Rutgers Stichting en Slachtofferhulp.

Dinsdag 20:30u NPO3.

———————————

Ik heb geen idee wat ik hiervan moet vinden maar de titel alleen roept al een hoop op. Ik ben wel benieuwd hoe het programma in elkaar zit want dat is me nu niet helemaal duidelijk.
Ik heb hem net opgenomen en ga het nu toch es kijken.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

2

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ik vond het toch wel interessant. Te weinig concentratie om er op mn telefoon een fatsoenlijke reactie over te schrijven. :P

Wie heeft het ook gekeken?

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

3

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ik niet, ben heel bang dat het teveel triggert en vind de ritel nogal expliciet en ben bang dat het teveel sensatie is waar ik helemaal niet van houd. Maar zit wel te twijfelen of ik het ga kijken nog. Hoe vond jij het qua triggers enzo?

4

Re: BNN: Verkracht of niet?

Het kan wel triggeren. Vorige week keken ze naar een casus waarin ze het verloop van het verhaal lieten zien en dus ook wat er gebeurde (nagespeeld). Dat kan dus wel heftig zijn.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

5

Re: BNN: Verkracht of niet?

Klinkt inderdaad wel heftig, misschien dat ik het nog ga kijken terug kijken.. Hoe heet het programma?

6

Re: BNN: Verkracht of niet?

Volgens mij heb ik het al gevonden..

7

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ik heb hem zelf ook gekeken, het heeft de rest van de week me behoorlijk aan het denken gezet. Vooral het vonnis van de rechter bleef me wel bij.

8 Laatst bewerkt door Distance. (15-11-2017 11:17:11)

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ik heb een klein stukje gekeken maar ik vond het niet echt een fijn  programma. Vooral nu niet hoe ik erbij zit, misschien voor later.

9

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ik heb 't dus inmiddels wel gekeken, gisteren, en ondanks wat ik eerder dacht is het niet per sé sensatie gericht maar echt een goed programma. Het triggerde wel en dat was wel wat minder maar goed, laten we het houden op onderdeel van de exposure. Wat ik heel goed vond waren de informatieve stukken tussendoor, dat je er dus als leek wel echt wat van 'leert' om het even cru te zeggen. Een paar dingen vond ik wel jammer en dat was dat in de rechtszaak de verdachte geconfronteerd werd met nieuw bewijs en dat mag niet, het bewijs moet allemaal bekend zijn en doorlopen zijn. En ik mistte de slotpleidooien en de uiteindelijke uitspraak wel, want nu werd er alleen een eis gesteld van de OVJ maar goed, dat ben ik. Wie weet komt dat in de volgende aflevering.

10

Re: BNN: Verkracht of niet?

Tis inderdaad geen sensatieding, ik vind het juist goed dat ze mensen meer bewust proberen te maken dat het niet zo zwart wit is.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

11

Re: BNN: Verkracht of niet?

Wat een ontzettend nare titel, maar dat zal zijn om kijkers te kijken. Je bent BNN of je bent het niet, laat maar zeggen... Maar ik heb het afgelopen dinsdagavond toch ook gekeken, toevallig bij een vriendin, en we vonden het echt een goed programma. Het is mooi dat ze mensen eerst in discussie laten gaan en er daarna professionals bij proberen te halen, die dingen als victim blaming en het bevriezen bij een fight or flight reactie uitleggen! Ik hoop dat er veel mensen kijken en dan hun mening over seksueel grensoverschrijdende zaken eens onder de loep nemen...

12

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ja precies dat!
Ik vind het ook goed dat het mensen aan t denken zet. Ook mooi om te zien hoe de meningen veranderen gedurende het proces en nav wat ze van deskundigen etc horen.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

13

Re: BNN: Verkracht of niet?

Ik vind de aflevering van nu wel moeilijk. Of vooral de reacties van de jongeren (tot nu toe). Over flirten/uitlokken etc. Ik kan daar zo boos om worden. Alsof ze t er zelf naar heeft gemaakt. Misschien was ze in het begin niet zo slim bezig maar dat wil toch niet zeggen dat ze dan maar misbruikt moet worden. Dat het haar schuld was. :/
Ben benieuwd hoe t verder gaat..

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.