1

Onderwerp: Tweestrijd

Tweestrijd komt (ik weet niet hoeveel afleveringen) op woensdag avond  op npo volgens mij npo3.

In het EO-programma Tweestrijd worden drie suïcidale jongeren een jaar lang gevolgd. In die periode hebben ze een aantal ontmoetingen met terminale jongeren. "Het is een heel mooi en integer programma geworden", aldus maker Johan Eikelboom in het Mediaforum in Spraakmakers.

Ik heb aflevering 1 gezien. En vond het een mooi een interessant concept.

2

Re: Tweestrijd

Het zijn 3 afleveringen!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

Re: Tweestrijd

Ik vind het echt bijzonder om te zien!

4

Re: Tweestrijd

Ik ben zelfs thuis geïnterviewd als kandidaat, maar nooit meer wat gehoord, dus heb er wat moeite mee om te kijken, want het had me zo ontzettend waardevol geleken om mee te doen  :/

and with a beautiful sky above, i was reduced to being human

5

Re: Tweestrijd

Ik ben vorig jaar ook gevraagd en geïnterviewd, maar bleek te complex. Verder stoorde ik mij bij de eerste aflevering intens aan 1 persoon, dus ik denk dat ik de andere skip. Neemt niet weg dat ik het waardeer dat er via dit programma, trueselfie en jesuisdepri aandacht aan mentale issues wordt gegeven.

6

Re: Tweestrijd

Waardevol programma!

7

Re: Tweestrijd

Ik heb het nog niet gezien, maar weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ik las online iemand die zoiets zei als: is het de bedoeling dat degenen met een depressie het leven meer gaan waarderen? Want waarschijnlijk voelen die zich al schuldig genoeg dat ze depressief zijn.
Dat heeft me wel aan het denken gezet. Vind het een beetje een gekke constructie. Ook de scheiding tussen lichamelijk en mentaal ziek... Want wat betekent die scheiding nu eigenlijk nog?

Maar misschien moet ik pas oordelen als ik het gezien heb :P

8

Re: Tweestrijd

Ik heb het nog niet gezien, omdat ik het ook erg moeilijk vind om te plaatsen. Het voelt bijna flauw om zo'n programma te maken. Alsof ik niet vaak genoeg denk: jeetje weer iemand zomaar uit zijn leven geplukt terwijl ik er zo naar verlang.. maar goed ik heb het niet gezien dus kan ook niet echt meepraten.

Adem in - adem uit

9

Re: Tweestrijd

Ik snap jullie wel. Maar dat vond ik zelf totaal niet naar voren komen in de afleveringen.
Maar juist meer dat de lichamelijke en geestelijke strijd even heftig kunnen zijn