1

Onderwerp: Beste vriendin doet aan zelfbeschadiging... TRIGGER

Mijn beste vriendin doet aan zelfbeschadiging, dit weet ik onderhand ook al bijna 2 jaar of langer. Vandaag stuurde ze weer een foto via Snapchat met dat haar pols in het verband is etc. Ik heb haar gelijk 2x geprobeerd te bellen maar ze nam niet op, heb haar ook gelijk geappt maar ze reageerde niet.
Uiteindelijk reageerde ze toch met dat ze spijt heeft van die foto want ze wilt niet overkomen alsof ze naar aandacht zoekt. Ze legde ook uit met dat ze een verschrikkelijke dag heeft gehad en dat ze hechtingen in der arm moest en dat haar arts heel raar tegen haar deed en haar vertelde hoe dom ze was.

Nu is mijn vraag aan jullie; hoe helpen jullie iemand die aan zelfbeschadiging doet of hoe willen jullie het liefst zelf geholpen worden? Ik vind het namelijk nog best erg lastig om haar goed te kunnen helpen omdat ik niet altijd weet waar ik goed aan doe...

2

Re: Beste vriendin doet aan zelfbeschadiging... TRIGGER

Hey! Lastig voor je om in die situatie te zitten! Hoe je ermee omgaat is geen handboek voor helaas. Ik denk dat je het beste gewoon je gevoel moet volgen. Boos worden of negeren heeft geen zin. Probeer het gesprek aan te gaan waarom ze het heeft gedaan, wat was de oorzaak. Dus niet op het snijden zelf in gaan maar op de onderliggende oorzaak. Dat zou een optie kunnen zijn. Heb je hier wat aan? grt.

3

Re: Beste vriendin doet aan zelfbeschadiging... TRIGGER

Ha Sannevo,

Mag ik je vragen om je voor te stellen in het 'Wie ben je'-subforum? We kunnen je daarna toelaten tot een beslotener gedeelte en dan kan ik je vraag ook verplaatsen naar een plek waar het beter past, beter dan hier in de actualiteitenrubriek - welke bedoelt is voor het delen van actualiteiten uit de media (krant, tijdschrift, tv-programma, serie, radio enz.). :)

Voor nu heb ik je topic gesloten.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"