1

Onderwerp: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Beste forummers; lotgenoten en bondgenoten,

Het is de bedoeling dat we binnenkort (de termijn is nog onbekend) overgaan op een andere forumomgeving. Het forum dat we nu gebruiken is nog wel veilig, maar wel verouderd. Daarom is een update nodig.
Tot voor kort was onbekend hoe we dit het best aan konden pakken, vanwege het ontbreken van een vaste ICT'er. Daarom is besloten om onze oude ICT'er in te huren, hij kent ons 'clubje' het best en heeft veel ervaring met forums zoals deze (en de software ervoor).

Achter de schermen zijn we al aan het nadenken over de functies die dit nieuwe forum moet hebben, en welke dingen er op ons wensenlijstje staan. Wensenlijstjes zijn wensenlijstjes, sommige dingen zijn wel te realiseren, anderen niet.
Omdat wij - als beheerders - natuurlijk niet de enigen zijn die het forum gebruiken, willen we ook hier een oproepje uitzetten.

Welke wensen zou jij hebben voor het nieuwe forum?
Je kunt hierbij denken aan citeer-functies, berichtenfuncties, emoticons en eigenlijk alle dingen waar je nu tijdens het gebruik van het forum tegen aanloopt.

Zoals eerder genoemd kunnen we niet ieders' wensen vervullen, maar het is wel fijn om goed in kaart te brengen waar jullie behoefte aan hebben, welke dingen we (volgens jullie) beter kunnen behouden of waar we echt vanaf moeten!

Wij zijn benieuwd! :)

Groeten namens het beheer,

Iris

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

2

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Wat goed dat jullie bezig zijn met een ander forum.
Ik zelf zit nooit meer achter de laptop en doe alles op mijn mobiel.
Wat mij betreft zou de nieuwe wel wat meer mobielgebruiksvriendelijker mogen.
Zker de spoiler functie. Voordat ik tussen de 2 haakjes ben met mijn vingers.....
En wat leuk zou zijn. Maar weet nier of dit uberhaupt kan. Makkelijker fotos delen. Ik heb nml echt geen idee hoe. Maar dat kan ook zijn omdat ik er gewoon niet zo handig mee ben.
Liefss

3

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Dat alle emoticons, zoals 'knipoog', voor iedereen zichtbaar zijn haha :-D
Verder weet ik het zo even niet maar top dat het vernieuwd wordt :thumbs:

4

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Wat tof, ben benieuwd hoe het forum eruit komt te zien.
Ik zou het fijn vinden dat je mensen kunt 'taggen' net als op facebook, dat je dan een melding daarvan krijgt als je getagt bent in een berichtje

The moment you think about giving up. Think of the reason why you held on so long

5

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Oh ik zou het trouwens ook fijn vinden als je berichtjes kunt liken :)

The moment you think about giving up. Think of the reason why you held on so long

6

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Wat TheVoiid al zegt, de onzichtbare smileys fixen.

Wat ik persoonlijk ook fijn zou vinden, is als de smileys weer direct zichtbaar zijn in het scherm, ipv achter een knopje. Vooral op mijn telefoon is dat heel irritant als ik een bepaalde smiley zoek.. Ook omdat het er zoveel zijn (onoverzichtelijk). En er zitten volgens mij ook nog dubbele tussen.

En het zou inderdaad ook wel handig zijn als je foto's kan uploaden vanuit het forum.

Verder zou ik het zo snel niet weten, ik denk er nog es over. :)

@Anja, als het goed is, kan je via de zoekfunctie wel op je naam zoeken in berichten. Maar ik weet niet hoe goed dat werkt, want ik merk wel vaker dat de zoekfunctie niet optimaal werkt.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Bedankt voor jullie ideeën alvast! Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niks heb gelezen wat we niet als beheer al bedacht hadden. Dat is fijn, dan zitten we op 1 lijn!

Ik zou ook graag aan de bondgenoten willen vragen om mee te denken! Dit topic staat expres niet in het besloten gedeelte, ik denk dat jullie bijdragen ook heel waardevol kunnen zijn.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

8

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Taggen zou ik ook een heel handige functie vinden!

Liken zou ik zelf juist niet fijn vinden. Omdat het dan makkelijk is om te gaan vergelijken en om je rot te gaan voelen omdat je weinig likes hebt en anderen veel meer of zo. En als iemand iets liked weet je eigenlijk nog niets, wat vind iemand er dan leuk aan?

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Misschien ipv liken een 'eens' knop, dat maakt reageren wel laagdrempeliger.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

10

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik mis heel erg een multiquotefunctie. Nu kan je maar 1 berichte tegelijk citeren en moet je, wanneer je meerdere  citaten in je post wil, elke keer knippen en plakken. Dit kan zoveel makkelijker!

Wanneer je een bericht quote zou het ook fijn zijn dat je, wanneer je op de qoute klikt, naar het bewuste bericht toegaat. Zo hoef je niet terug te zoeken als lezer waar die quote ook al weer stond.

Een Youtubefunctie zou leuk zijn! Op een ander forum waar ik zit wordt daar veel gebruik van gemaakt. Dit maakt je post wat aantrekkelijker dan wanneer je alleen maar dit neer kan zetten: https://www.youtube.com/watch?v=uGUUpNhIeLw

Je eigen berichten kunnen aanpassen. Zo hoef je niet voor ieder wissewasje het beheer te mailen om te vragen of ze een bericht van je aan willen passen, maar kan je dit gewoon zelf.

Wanneer je een bericht aan het typen bent en  er is in de tussentijd  in hetzelfde topic gereageerd, dan zou het fijn zijn om daar een melding van te krijgen. Dit zodat je bij bijvoorbeeld spelletjes of snellere topics geen berichten mist.

Het zou leuk zijn om behalve je nickname, je avatar, je functie en je status ook nog aan te kunnen geven of je een man of vrouw bent en hoe oud je bent.

Wanneer je een pb naar meerdere mensen stuurt zou het handig zijn dat de ontvangers dit ook zien.

Een pop-up wanneer je een nieuw bericht in je inbox hebt in plaats van zo'n klein dikgedrukt cijfertje!

Een bericht liken of iets anders in die vorm vindt ik eerder een afknapper dan een toegevoegde waarde. Ik vind het waardevoller wanneer iemand een bericht plaatst en zegt dat hij iets goed vindt, het ergens mee eens is of ergens blij van wordt dan wanneer er alleen maar op een knopje gedrukt hoeft te worden en er een +1 bij je bericht komt te staan...

Als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe hoed!

11

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Eens met eigen berichten aan kunnen passen (op sommige fora kan je dan ook zien wat er aan is gepast, mochten jullie dat een issue vinden bij bijv. ruzies ofzo, dan kan je dat gewoon zien) en dat de nieuwe pb-melding het weer gewoon doet!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

12

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Makkelijker foto's uploaden vanaf je eigen computer lijkt me ook fijn.

Ik zou geen 'like'-knop willen hebben. Reageren door een bericht te schrijven vind ik waardevoller.

Bij taggen vraag ik me ook af wat de functie daarvan zou zijn op het forum. Wanneer tag je iemand in een bericht?
Ik zou me wel een buitenstaander kunnen gaan voelen als er veelvuldig op het forum wordt getagd. Ik ken niemand op het forum in real life, maar vind het wel fijn om me een onderdeel van het forum te voelen.

Ik zou het fijn vonden om gewoon altijd weer alle smileys te zien. ;)

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Berichten aanpassen idd (wel dt je de oude nog terug kunt vinden)

Quote alarm, dus dat je een pop up krijfgt als je gequote bent.

Dat liken en taggen vind ik persoonlijk niks. Dat is me te facebookachtig. De reden dat ik geen facebookgroepen bezoek maar naar fora's afwijk :P En wat Annyke zegt, ik zou me op een gegeven moment buitengesloten voelen wanneer ik nooit getagd wordt, of wanneer er duidelijke kliekjes ontstaan. Die kliekjes en groepjes zijn er misschien wel toch al (door bepaalde leden die alleen in bepaalde onderwerpen reageren) maar vind het nu nog niet zo erg.

De smilies zien zou ook wel fijner zijn ja ;)

'love me when I least deserve it because that's when I really need it'

14

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Dag Iris,

Fijn dat we mogen meedenken!
Allereerst over het inhuren van een ICT'er. Bedoel je dat letterlijk, dus tegen betaling? Zo ja, neem via een PB dan even contact met me op: wellicht kan ik een gratis alternatief regelen. Zo nee, goed van die ICT'er!

Dan mijn wens: naast de mogelijkheid voor een abonnement op een onderwerp, ook een abonnement op een forum (op een relatief weinig bezocht forum als 'Bondgenoten' zeker handig).
Verder schaar ik me achter de wens voor een betere ondersteuning van mobiele apparaten en de mogelijkheid om je bericht aan te kunnen passen. Van een like-achtige functie of taggen, zoals bij Facebook mogelijk is, ben ik persoonlijk geen voorstander: dat levert alleen maar stress op, zoals onder meer Annyke en Dromenvanger al aangaven. 

Groet,
Meerkoet

15

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Dat de nieuwe berichten functie goed werkt. Dat ik niet een bericht post op mijn telefoon, en mijn laptop het dan laat zien alsof het een nieuw bericht is. Ook bij berichten van anderen is dat: als ik alle berichten op mijn telefoon heb gelezen, staan ze op mijn laptop allemaal nog als ongelezen gemarkeerd.

16

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Pluisje,

Helemaal met je eens: dat zou een hele prettige verbetering zijn!

Groet,
Meerkoet

17

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik pleit ervoor om in de informatie die je van iemand l links naast zijn of haar bericht ziet, ook een optie hebt om de leeftijd aan te geven. Iemand van  53 krijgt van mij toch echt op een andere manier dan iemand van 16. Ik denk dat dit best waardevol kan zin , ondat je zo beter kan inschatten wat je beter wel of niet kan zeggen.

Ik zie dat ik dit idee 5 maanden geleden iets minder onderbouwd heb aangegeven. Ik vind dit, zeker voor de allerjongsten hier, een zeer goed idee!

Als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe hoed!

18

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ja, leeftijd bij de info lijkt me ook een goed idee. Het is vaak niet te doen om het voorstelstukje terug te gaan zoeken (als het topic uberhaubt nog bestaat).

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

19

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

De mchat zoals die bij andere fora vaak te vinden is! Vind het zelf heel fijn om online te komen en dan even live met iemand (of meerdere iemanden) te praten, in plaats van in een topic, waar alles toch minder rechtstreeks gaat.

20

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik meen me te herinneren dat dit verzoek is afgewezen omdat we te weinig beheer hebben om dat te kunnen bolwerken. Er zouden vervelende dingen kunnen gebeuren in een chat en we zijn niet 24/7 online. We hebben wel een kletstopic ter vervanging van een chatroom!

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

21

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Persoonlijke berichten krijg ik geen melding van. Pas als ik op privé berichten klik kan ik zien of ik privé berichten heb gekregen. Ik weet niet of anderen dt ook hebben, maar dat zou een verbetering zijn.

There's nobody here but me and my reflection.

22

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Sterretje schreef:

Persoonlijke berichten krijg ik geen melding van. Pas als ik op privé berichten klik kan ik zien of ik privé berichten heb gekregen. Ik weet niet of anderen dt ook hebben, maar dat zou een verbetering zijn.

Die staat genoteerd!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

23

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Sterretje schreef:

Persoonlijke berichten krijg ik geen melding van. Pas als ik op privé berichten klik kan ik zien of ik privé berichten heb gekregen. Ik weet niet of anderen dt ook hebben, maar dat zou een verbetering zijn.


Huh, ik krijg wel altijd een melding. In de vorm van een mail dan. Of bedoel je een melding hier op de site à la facebook?

24

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Nr. 36 schreef:
Sterretje schreef:

Persoonlijke berichten krijg ik geen melding van. Pas als ik op privé berichten klik kan ik zien of ik privé berichten heb gekregen. Ik weet niet of anderen dt ook hebben, maar dat zou een verbetering zijn.


Huh, ik krijg wel altijd een melding. In de vorm van een mail dan. Of bedoel je een melding hier op de site à la facebook?

Ja, normaal gesproken staat er dan dikgedrukt Nieuwe PB, naast Priveberichten. Maar sinds lange tijd werkt dat niet meer en zie je het pas als je op PB's klikt, zoals Sterretje zegt.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

25

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Foto's als bijlage kunnen posten. Ledenlijst op volgorde van aanmelddatum. Melding krijgen bij een privébericht. Geposte berichten kunnen wijzigen en verwijderen. Je stemming bij een bericht aan kunnen geven met een berichtemoticon.
Liken vind ik niet passen bij het onderwerp van dit forum, daar id het te ernstig voor.