1

Onderwerp: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Mijn naam is Hanneke de Vries en ik zit in de afstudeerfase van een psychosociale opleiding tot transformatie therapeut. Voor mijn eindscriptie doe ik onderzoek naar zelfbeschadiging bij jongeren. Door middel van deze vragenlijst wil ik meer inzicht krijgen en onderzoeken op welke manier de jongere geholpen zou kunnen en willen worden.

Ik wil vragen of jij de volgende 20 meerkeuze vragen wilt beantwoorden. Het zal ongeveer 1 tot 5 minuten in beslag nemen. Wanneer de antwoorden niet overeenkomen met hoe jij je voelt of je wilt je antwoord toelichten, dan is daar bij de meeste vragen onderaan ruimte voor.

Deze vragenlijst is anoniem en wordt enkel gebruikt voor mijn onderzoek. Zodra ik klaar ben met mijn onderzoek worden de vragenlijsten verwijderd.

Hieronder de link naar de vragenlijst:
https://surveys.enalyzer.com/survey/lin … d=s7bacut2

Alvast hartelijk bedankt voor je medewerking!
Met vriendelijke groet,
Hanneke

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

2

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Heb hem ingevuld!

3

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Gezien dit over jongeren gaat, is er een maximale leeftijd? Staat volgens mij niet vermeld verder.

I didn’t want any flowers, I only wanted
to lie with my hands turned up and be utterly empty.
How free it is, you have no idea how free
the peacefulness is so big it dazes you.

4

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Ik kan dat wel even navragen. Goed opgemerkt! :)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

5

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Ik heb contact gehad met Hanneke en ze schreef het volgende:

Ik ben heel blij met al de inzichten en tips die ik krijg van de jongeren (en jongvolwassenen). Ik heb geen leeftijdscategorie afgebakend aangezien ik een onderdeel van mijn scriptie heb gewijd aan de startleeftijd (hoeveel % start op zeer jonge leeftijd / adolescentieperiode, enz.). Met andere woorden, iedereen met persoonlijke ervaring op het gebied van zelfbeschadiging mag de vragenlijst invullen. (Graag zelfs!)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

6

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Iris schreef:

Ik heb contact gehad met Hanneke en ze schreef het volgende:

Ik ben heel blij met al de inzichten en tips die ik krijg van de jongeren (en jongvolwassenen). Ik heb geen leeftijdscategorie afgebakend aangezien ik een onderdeel van mijn scriptie heb gewijd aan de startleeftijd (hoeveel % start op zeer jonge leeftijd / adolescentieperiode, enz.). Met andere woorden, iedereen met persoonlijke ervaring op het gebied van zelfbeschadiging mag de vragenlijst invullen. (Graag zelfs!)

Bedankt! Ik zal het invullen : )

I didn’t want any flowers, I only wanted
to lie with my hands turned up and be utterly empty.
How free it is, you have no idea how free
the peacefulness is so big it dazes you.

7

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Ingevuld!

8

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Alleen kon de start leeftijd pas vanaf 11 dus heb ik dat maar ingevuld

9

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

Ingevuld!

10

Re: Afstudeerscriptie over zelfbeschadiging: vragenlijst voor jongeren

ingevuld