1

Onderwerp: Artikel over relatie zelfbeschadiging en mode *trigger*

Ik kwam een interessant artikel tegen over automutilatie met betrekking tot mode. Dat het bij het ideaalbeeld komt te horen. Omdat modellen waar tegenop wordt gekeken op internet bijv hun littekens tonen. Bevat triggerende foto's!!

https://i-d.vice.com/nl/article/59x8k5/ … g-internet

2

Re: Artikel over relatie zelfbeschadiging en mode *trigger*

Interessant artikel!
Ik vind het mooi dat modellen niet uitgesloten worden omdat ze littekens hebben, maar gezien worden als representatie van de wereld. Er zijn nu eenmaal mensen met littekens en mensen die zichzelf beschadigd hebben, we hoeven niet te doen alsof dat niet zo is. En er ook niet een aparte fotoshoot van te maken voor mensen met littekens.
Tegelijk merk ik dat ik bij 1 van de foto's een litteken zie dat er in mijn beleving nogal vers uit ziet en dat gaat me dan wel weer te ver. Je kan in ieder geval wachten totdat het oud is en anders besloten om de wond / het litteken niet in beeld te brengen.

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

3

Re: Artikel over relatie zelfbeschadiging en mode *trigger*

Juniper schreef:

Interessant artikel!
Ik vind het mooi dat modellen niet uitgesloten worden omdat ze littekens hebben, maar gezien worden als representatie van de wereld. Er zijn nu eenmaal mensen met littekens en mensen die zichzelf beschadigd hebben, we hoeven niet te doen alsof dat niet zo is. En er ook niet een aparte fotoshoot van te maken voor mensen met littekens.
Tegelijk merk ik dat ik bij 1 van de foto's een litteken zie dat er in mijn beleving nogal vers uit ziet en dat gaat me dan wel weer te ver. Je kan in ieder geval wachten totdat het oud is en anders besloten om de wond / het litteken niet in beeld te brengen.

Ik had precies hetzelfde. Op die tweede foto van dat lingeriemerk zie je duidelijk dat de wond niet geheel geheeld is. De ongeschreven regel is toch altijd pas laten zien als het duidelijk geheeld is om het triggeren van anderen te voorkomen.