51

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Misschien het scherm met de smilies een beetje overzichtelijker maken (en een knipoog smily toevoegen :P)?
Soms zit ik wel eens ff te zoeken van waar zit die smily nou ook alweer haha.

52

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

We hebben wel een knipoogsmiley, TheVoiid ;).

At it's root, perfectionism isn't really about wanting to be perfect. It's about fear.
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law

53

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Als ik : ) maar dan aan elkaar type zie ik geen smiley. Dit is weleens eerder ergens vermeld geloof ik, sommige zien het wel en anderen niet.

54

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik neem aan dat met een nieuwe omgeving, het probleem automatisch wordt opgelost :).

At it's root, perfectionism isn't really about wanting to be perfect. It's about fear.
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law

55

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Klopt, de knipoogsmiley is op het ene apparaat wel te zien en het andere niet. Bij mij zie ik de knipoogsmiley op mijn laptop niet en op mijn telefoon wel.
Heel irritant!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

56

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Fijn dat jullie dat hier blijven melden. :)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

57

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Hoe staat het hiermee?

Het is al eerder genoemd, maar dat de leeftijd onder de naam kan staan, dat zou toch wel fijn zijn. Ik merk nu er wat nieuwe mensen bij zijn gekomen, ik niet kan onthouden hoe oud iedereen is. En de voorsteltopics worden op den duur verwijderd dus kan je het daar niet terugvinden.
In veel gevallen maakt leeftijd niet veel uit maar soms is het handig als je een reactie wil posten, dat je weet hoe oud iemand is. Dus dan is het wel fijn als dat bij de naam erbij staat.

En wat volgens mij ook eerder is genoemd, je eigen post kunnen wijzigen. Desnoods dat je ergens kan zien wát er in de post gewijzigd is (dit heb ik bij andere fora ook wel es gezien). Dan zou dat ook geen probleem op moeten leveren bij conflicten wanneer berichten aangepast worden.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

58

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Hoe het hiermee staat? We hebben een nieuw iemand aan boord - die zich inleest in het forum en de systemen en daarbij hulp heeft gehad van de vorige ICT'er. Eerst zal de aandacht uitgaan naar het vernieuwen van de website, daarna is o.a. het forum aan de beurt.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

59

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Oke fijn. :)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

60

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Inmiddels een half jaar verder, hoe gaat het ermee?

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

61

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

De ICT'er die er was, is door ziekte uitgevallen. Er is sinds vorige week een nieuwe ICT'er bij de LSZ. Dus het riedeltje loopt weer - met eerste prioriteit het op orde maken van het kantoor, dan de website en daarbij het forum. Blijft een laag pitje, maar het eerste lijntje is gelegd. Ik duim!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

62

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

En? :D Of is dit ook een vijfjarenplan, zoals veel dingen bij mijn vrijwilligerswerk? ;)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

63

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik denk het wel Kipje, dan kan het alleen maar meevallen ;) prioriteit ligt niet bij het forum momenteel.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

64

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Haha oke.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

65

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Nou Kipje, het gaat gebeuren! :)

Achter de schermen is de LSZ met een heleboel dingen bezig, zo ook met een aantal projecten. Een project heeft grotendeels betrekking op naasten/bondgenoten. Binnen dit project hebben we afgesproken dat er 2 processen naast elkaar gaan lopen; enerzijds het uitbreiden van aanbod voor naasten (/werven van naasten als vrijwilligers) en anderzijds het updaten van het forum. Er is een forumbouwer bij betrokken die in de komende maand aan de slag gaat met het bouwen van een nieuw forum. Gisteren heb ik hem voor het eerst gezien en gesproken. In dit overleg is het wensenlijstje uit dit topic (evenals het wensenlijstje van het beheer) meegenomen, en aan de hand hiervan wordt besloten welke forumsoftware hier het best bij past.
Qua prognose is het de bedoeling dat het nieuwe forum er voor het einde van dit jaar is. Dit in verband met het vrijgekomen projectgeld en verantwoording aan het ministerie van VWS. In het proces gaan we proberen jullie zo goed als mogelijk te informeren over het hoe en wat. Indien er vragen zijn; stel ze in dit topic of stuur mij een PB.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

66

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Jeeeej! :party: :P
Super, fijn om te horen! :)
Succes met alle projecten!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Wat tof, veel succes met de projecten!

Ik heb nog steeds een berg verlangens
Maar niemand kan erbij
Ik ben niet van iemand anders
Maar ben ook niet meer van mij ~ Suzan en Freek

68

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik weet eigenlijk niet of deze al is genoemd maar naast een zichtbare leeftijd (onder de nickname) zou een gender ook wel handig zijn.
Ik post net dit in een voorsteltopic: Ja het lastige is ook dat je nergens kan zien of het v/m/x is. En op den duur wordt je voorsteltopic verwijderd dus dan kan je het ook niet terugvinden.
Dus ik zal bij deze vast zeggen dat ik het gegarandeerd een keer verkeerd ga zeggen. Niet omdat ik er geen rekening mee wil houden maar puur omdat ik niet van iedereen kan onthouden hoe hij graag aangesproken wil worden.

Ik kan al niet van iedereen onthouden hoe oud ze zijn (wat soms toch wel handig is als je een inhoudelijke reactie wil geven) en ik ga ook vast niet onthouden hoe iedereen graag aangesproken wordt.
Dus als het forum eindelijk aangepakt gaat worden, zou ik naast de leeftijd dus ook graag v/m/x onder de nickname zien als dat mogelijk is. :)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

69

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Dat gaat AVG-technisch heel erg lastig worden.... Het is al een discussie of wij als beheer die informatie mogen opslaan :/

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

70

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ook niet als je daar zelf toestemming voor geeft?

“You are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think."  — Christopher Robin (Winnie the Pooh)

71

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ja, lijkt me vergelijkbaar met je geboortedatum, je kan zelf kiezen of je dat invult.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

72

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Ik heb een korte kleine update over het nieuwe forum. En daarbij: ik durf geen beloftes meer te doen over het hoe/wat/waar/wanneer. :ashamed:
De eerste 'einde va het jaar'-uitspraak leek heel haalbaar, maar Corona en lockdown, kinderen thuis en persoonlijke omstandigheden hebben wat roet in de planning en uitvoering gegooid.

In de afgelopen weken is degene die ons nieuwe forum gaat bouwen bezig geweest met het verbinden van het forum aan een nieuwe webhosting. Vanaf heden staat deze los van de website. Dit heeft in geval van problemen met de website (bijv. hack, beveiligingsproblemen of datalek) een voordeel omdat dit dan het forum niet zou raken, en andersom. In de komende 2/3 weken gaat diegene aan de slag met het bouwen van een nieuw forum. Eind maart hebben hij en ik (weer) een korte afspraak gepland om de gang van zaken te bespreken, hopelijk vast een inkijkje te geven in de online omgeving en te kijken wat de volgende stappen zijn.

Er zit in ieder geval beweging in, en dat is al hartstikke fijn.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

73

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

He Iris,

Wat tof om te lezen dat er weer wat stapjes gezet zijn en er nog een aantal op de agenda staan. Klinkt goed!
Die tegenslagen zijn jammer, maar ik vind ze heel begrijpelijk. Ik duim voor minder tegenslagen en voor dat het meezit de komende tijd.

Sometimes something so broken can never be fixed
You always build it better the second time around

74

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Fijn om te horen dat jullie ermee bezig zijn. :)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

75

Re: Nieuwe forumomgeving: welke wensen heb jij voor het nieuwe forum?

Even een terugkoppeling over hoe het hiermee gaat. Voor de zomervakantie is de hosting allemaal kloppend gemaakt. In april heb ik 'Even' (gebruikersnaam van degene die ons forum bouwt) gezien om dit forum door te lopen en wat dingen te bespreken over het nieuwe forum (lekker vaag).

In de afgelopen anderhalve hebben we met het hele team tweemaal een afspraak gehad met 'Even'. Vorige week woensdag heeft hij ons het nieuwe forum zoals het toen was laten zien en mochten we er vast een korte reactie op geven. 'Even' heeft donderdag of vrijdag een testomgeving voor ons aangemaakt zodat we daar konden oefenen en spelen, met de vraag of we ook feedback konden geven op wat wel of juist nog niet werkte, welke functionaliteiten voor ons echt belangrijk zijn en welke een lagere prioriteit hebben. Gisteren hebben we die feedback uitgebreid besproken en gaat 'Even' weer voor ons aan de slag, met dingen aanpassen en toevoegen of weghalen. Naar verwachting komen er nog twee of drie van dat soort test-momenten voor ons, voordat we definitief over gaan.

Sneek-peak: op het nieuwe forum wordt het toevoegen van een foto aan een bericht veeeeeeeel eenvoudiger, en ook bestaat er de mogelijkheid om berichten (zoals ik er nu ook een schrijf) als concept op te slaan in 'drafts', die je later weer terug kunt vinden en verder kunt afmaken.
Daarbij: Er kunnen daar dus dingen die hier niet kunnen, maar wellicht gaat er ook wat verloren wat we hier als waardevol beschouwen. Jullie mogen er vast vanuit gaan dat het nieuwe forum niet 1-op-1 hetzelfde zal zijn als dit forum en dat dit voor ons allemaal ook wennen zal zijn.  :)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"