1

Onderwerp: Verhalen vanuit de GGZ

Het lijkt wel alsof het de laatste tijd steeds vaker voorkomt. Nieuwsberichten waarin gesproken wordt over een 'verward persoon'. Terwijl de GGZ het liever heeft over 'personen met onbegrepen gedrag'. Vaak zit er een heel verhaal achter deze berichten. Wie zijn de mensen die in behandeling zijn bij de GGZ en waarom zou het u of mij niet kunnen overkomen? Presentator Miranda Werkman zoekt het uit en kijkt achter de deuren van GGZ Friesland.

Voor wie het interessant vind, deze documentaire reeks start vanaf morgen op Omrop Fryslân. Ik weet niet zeker of je deze terug kunt kijken, maar mijn ervaring van Omrop Fryslân is dat je dat op hun site wel kunt. Hieronder de link naar het gehele verhaal.

https://www.omropfryslan.nl/persbericht … op-fryslan

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

2

Re: Verhalen vanuit de GGZ

Interessant, al kan ik dat Fries niet volledig volgen.  :D
Zulk soort programma's zijn er trouwens in het verleden ook al wel geweest, bij de Monitor. En ook een keer op Videoland over mensen met 'verward' gedrag (waar ik eerst aan mee zou doen, maar wat uiteindelijk niet door ging). Altijd wel erg interessant, want het blijft problematisch, gezien het aantal incidenten met 'verwarde' personen. Toen ze die opnames bij mij deden voor die bewuste aflevering, maakten ze ook die specifieke opmerking naar mij toe, over 'personen met onbegrepen gedrag'. En wat ik daarvan vond.

3

Re: Verhalen vanuit de GGZ

Oh nee, ik weet idd niet in hoeverre ze fries of nederlands gaan praten. Het is een friese omroep, dus grote kans dat dit de taal is die ze aanhouden. Maar misschien is ondertiteling wel mogelijk.

Wij zijn ook heel lang geleden hiervoor gevraagd, maar ik denk dat dat al wel een jaar geleden is. Daarna nooit meer iets gehoord, en nu is het programma toch nog gekomen. Ben in ieder geval wel benieuwd, wat er in voor komt.

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.