1

Onderwerp: Euthanasie de movie

Documentaire van Tim Hofman over jongeren die euthanasie willen.

Even in een spoiler ivm Triggers

Spoiler

hier de BOOS Docu: Euthanasie De Movie
http://bit.ly/euthanasie-de-movie

3 jaar geleden kregen we van twee verschillende mensen, Athaliah (21) en Robin (25), bijna tegelijk een mail in de BOOS-inbox: of we hen konden helpen. ze wilden namelijk niet meer leven, en daarom euthanasie. alleen: ze móchten maar niet dood. ze werden niet geholpen, en dat dreef hen tot wanhoop. want, wat moet je dan? blijven lijden? het zelf doen? nog maar een therapie? en daarom besloten we, stukje bij beetje, te gaan filmen met deze twee mensen (en later nog twee). wij hadden namelijk ook genoeg vragen: waarom zou je dood willen? hoe voelt uitzichtloos lijden eigenlijk? kun je lachen met iemand die niet meer wil leven? en, werkt het systeem eigenlijk? het resulteerde in deze film: Euthanasie De Movie. alle vooroordelen en gesloten houdingen over boord, en het gesprek voeren; dat is wat Athaliah en Robin ons vroegen te doen. en dan aan jullie om hen aan te horen. tijd voor goeie verhalen, nieuwe inzichten en her en der een plottwist.

nog even belangrijk: denk je aan zelfdoding, dan kan je terecht op 113.nl of bellen met 0800-0113. doe dat vooral.

dan gaat verder onze speciale dank uit naar Robin, Athaliah, Menno, Jelmer, Olax, de NVVE, Gerty van Expertisecentrum Euthanasie en Johan de juridisch expert. dank voor jullie onbegrensde openheid en/of expertise. en voor wie uit dit rijtje niet meer onder ons is (daar moet je de film zelf maar voor kijken): rust zacht.

2

Re: Euthanasie de movie

Bedankt voor het delen CC!
Heb jij m gezien?

3

Re: Euthanasie de movie

Lijkt me heftig maar ik vind het wel heel belangrijk dat dit soort docu's er zijn. Om het taboe te doorbreken en zodat mensen leren hoe dat werkt als iemand dood wil, dat het niet zomaar aandacht vragen is, of andere onzin.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

4

Re: Euthanasie de movie

Ik heb hem gezien. De herkenning deed pijn. Veel pijn. Ik vind het zó goed dat Tim hier aandacht aan besteed. Zo zooooo nodig.

5

Re: Euthanasie de movie

Vanwege de angst voor herkenning ga ik hem nog even niet kijken. Ik ben soms best jaloers op mensen in dit soort programma's die dood 'mogen'.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

6

Re: Euthanasie de movie

Vervelend dat die (angst voor) herkenning zo lastig is, CC en Kipje!  :hug1:

Re: Euthanasie de movie

Ik vond weinig herkenning eigenlijk. Heftige documentaire, wel eerlijk en mooi.

Adem in, adem uit en herhaal indien nodig :)

8

Re: Euthanasie de movie

Hij komt vanavond op NPO3 zag ik!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.