1

Onderwerp: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Met de Stichting Zelfbeschadiging en ons mailmaatjescontact zijn we genomineerd voor een Appeltje van Oranje van het Oranje Fonds. Je kunt vanaf heden stemmen om onze winkansen te vergroten. Help je ons?

Ons mailmaatjescontact is bedoeld voor mensen die zichzelf beschadigen en graag hierover willen praten. Onze vrijwilligers bieden een luisterend oor. De mails kunnen over van alles gaan, maar zelfbeschadiging is altijd de rode draad. De stichting hoopt dat de verhalen van de vrijwilligers, die in het hetzelfde schuitje hebben gezeten, inspiratie en hoop geven. En dat de hulpvragers door het contact beter met hun eigen zelfbeschadiging kunnen omgaan. Wil jij ook dat mensen die zichzelf beschadigen openlijk hierover kunnen blijven praten op een veilige en laagdrempelige manier? Stem op het mailmaatjesproject!

In totaal zijn er 40 projecten in de race voor de prestigieuze prijzen, die jaarlijks door het Oranje Fonds worden uitgereikt aan uitzonderlijke sociale projecten. Stemmen kan tot en met 20 januari via appeltjevanoranje.nl.

https://www.appeltjevanoranje.nl/projecten/mailmaatjes

Wat zijn de Appeltjes van Oranje?
De Appeltjes van Oranje worden jaarlijks uitgereikt aan drie sociale projecten die op succesvolle wijze verschillende groepen mensen verbinden en ervoor zorgen dat zij weer meedoen in de samenleving. Het thema van 2021 is ‘Mentale Kracht’. Dit jaar gaan de prijzen naar projecten die ervoor zorgen dat mensen met psychische problemen volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving.
De vrijwilligers zet het Oranje Fonds graag in het zonnetje. Ze laten mensen met psychische problemen zichzelf zijn en bieden een luisterend oor. Als maatje nemen ze hen letterlijk en figuurlijk aan de hand weer mee naar buiten. Ze zorgen ervoor dat deze mensen weer meedoen.

Het Appeltje van Oranje bestaat uit een prijs van € 15.000,= en een bronzen beeldje gemaakt door Prinses Beatrix. Het Appeltje van Oranje is de prijs voor succesvolle sociale initiatieven die mensen betrekken bij onze samenleving. De prestigieuze prijs wordt elk jaar in mei of juni uitgereikt door de beschermvrouwe van het Oranje Fonds, Koningin Máxima. In lustrumjaren reikt Koning Willem-Alexander de prijs uit.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

2

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Ik heb gestemd :)

3

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Gestemd!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Ik heb gestemd!

Ik heb nog steeds een berg verlangens
Maar niemand kan erbij
Ik ben niet van iemand anders
Maar ben ook niet meer van mij ~ Suzan en Freek

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

ik heb ook gestemd!

"Probeer me niet te begrijpen hou gewoon van me"

Jouw leven verandert als bij toverslag op
het moment dat je gaat geloven in jezelf.

6

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Gestemd :)

7

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Leuk nieuws! Vandaag hebben de 40 organisaties op wie gestemd kon worden hun initiatief of project gepitcht voor een jury. De jury is tot 12 finalisten gekomen, en de Stichting Zelfbeschadiging is met het mailmaatjescontact 1 van de 12 finalisten!  :yeah:

We zijn heel blij en dankbaar voor de erkenning en waardering die we krijgen voor het werk dat we doen. En we duimen vast voor dat het bestuur van het Oranje Fonds ons in april/mei zal gaan belonen met een van de drie Appeltjes. Tot die tijd genieten we van dit toffe/gave/coole nieuws en bedanken we jullie ook voor jullie stemmen.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

8

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Super! :)

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Wat gaaf!
Gefeliciteerd met het behalen van de finale!  :party:

Ik heb nog steeds een berg verlangens
Maar niemand kan erbij
Ik ben niet van iemand anders
Maar ben ook niet meer van mij ~ Suzan en Freek

10

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Gaaf!

11

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Super goed!

12

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

:yeah:

13

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

:highfive:

Smile And Shine Like The Bright Colors Of A Sunflower

14

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

*DANCE*

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

15

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

Gaaf!! Wat goed! En zeker ook verdiend! :verywelldone:

The moment you think about giving up. Think of the reason why you held on so long

16

Re: Stem op de Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) - Appeltjes van Oranje

:bday2:  *BRAVO*  :dance:

Under my clothes are the battle wounds from the war in my head.