1

Onderwerp: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Vanaf vanavond 20:50u op NPO3.

https://www.npostart.nl/100-dagen-in-je … ON_1323946

Hoe is het om ziek in je hoofd te zijn? Tim den Besten en Nicolaas Veul verkennen als bijzonder stagiair in een psychiatrische kliniek wat er omgaat in mensen die kampen met ernstige geestelijke problemen. En daarmee ontrafelen ze langzaam maar zeker ook de 'gekte' in hun eigen hoofd.

----------------
Ik ben altijd wel benieuwd naar dit soort programma's dus ik ga het opnemen (en later terugkijken).

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

2

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Ik besef me nu dat Doetie hier al eerder een topic over opende: https://forum.zelfbeschadiging.nl/topic … ychiatrie/

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

3

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit programma gaat zijn! :)

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

4

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Heeft iemand deze al gekeken?
Ik inmiddels wel. Ik vond hem beter als dat programma toen met Anita Witzier, al heb ik me nu in het begin ook wel lopen irriteren, vooral aan die Tim. Wat een ramptoerist zeg! Dat ie aan de ontbijttafel die arme vrouw het hemd van het lijf vraagt. Ik vond het wel goed dat hij daar later op aangesproken werd. En ik vind het ook mooi om te zien hoe ze wel degelijk leren naarmate ze daar langer zitten. En de mensen niet zien als cliënten met een diagnose maar als mens.
En dat Tim daarna ook besefte dat zijn vragenvuur in de vroege ochtend, terwijl hij nieuw was, niet zo handig was. En daarop terug kwam met die vrouw.
Ook vond ik het goed dat zij allebei ook tussendoor gesprekken hadden om te kijken hoe het ging, waarbij zij zelf dan ook wat opener werden.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

5

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Ik ben eraan begonnen, maar nog niet afgekeken. Ik herken je ergernis bij Tim, Kipje. Had ik ook... Ook met de vrouw die aan zelfbeschadiging deed, vond ik heel veroordelend, stigmatiserend en brutaal... Ben benieuwd hoe dit gaat lopen in de rest van de serie.

Nicolaas vind ik wel prettig, en weet zelfs dat hij later, buiten het programma om, nog een keer is gevraagd om in te vallen :D.

At it's root, perfectionism isn't really about wanting to be perfect. It's about fear.
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law

6

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Haha grappig. :D ik vond Nicolaas in die zin ook beter inderdaad.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Ik heb het ook gekeken, en ik begrijp je ergernis richting Tim ook heel erg. Daar had ik ook last van, op sommige momenten vond ik hem wel echt respectloos in het begin. Maar hij heeft wel geleerd en dat is ook mooi om te zien, hoe hij meer nadacht over dingen en zijn gedrag veranderde.

Nicolaas vond ik ook veel fijner indd

Ik heb nog steeds een berg verlangens
Maar niemand kan erbij
Ik ben niet van iemand anders
Maar ben ook niet meer van mij ~ Suzan en Freek

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Ik heb het ook gezien en kan me erg vinden in wat jullie schrijven

9

Re: Nieuw: 100 dagen in je hoofd NPO3

Ik heb de serie online gekeken vanuit België en was toch aangenaam verrast. Het toont echt wel een beeld hoe het eraan toegaat in de psychiatrie en doorbreekt op die manier toch wat taboes.
Ik heb altijd de indruk dat jullie daar in Nederland altijd een heel stuk verder in staan...