1

Onderwerp: Eindeloos gepest

Ik kwam deze tegen via een nieuwsbericht, het gaat over een meisje dat lange tijd is gepest en uiteindelijk uit het leven is gestapt op jonge leeftijd omdat ze het niet meer aan kon.

Let op, kan triggerend zijn, zeker als je een pestverleden hebt, dus als je je niet goed voelt, kan je het beter even niet kijken.
https://www.npostart.nl/3doc/08-02-2022/KN_1728555

Iemand schreef bij de comments ergens, dit zou verplichte kost moeten worden op (basis)scholen. En daar ben ik het helemaal mee eens.
Ongelofelijk dat pesten nog steeds een issue is en nog erger dat mensen daardoor uit het leven stappen. :(

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

2

Re: Eindeloos gepest

Ik ben zelf ook gepest echt best wel heftig. Ik heb een stuk gezien, maar op een gegeven werd het toch te confronterend voor mij. Ik wil in mijn dagboek hier iets over schrijven.

Re: Eindeloos gepest

Ik heb 'm toevallig vanmiddag gekeken. Ik vond 'm erg raak, zo verdrietig.
Pesten doet zo veel kwaad en is zo'n onderwerp dat vaak makkelijk weggemaakt wordt met iets als "ach, het valt toch wel mee" maar het is zo belangrijk om het wél te bespreken. Ik hoop dat de aandacht voor pesten weer een impuls krijgt, dat het gesprek er vaker over mag gaan.

Re: Eindeloos gepest

Jeetje, wat heftig. Wel mooi dat deze docu er is, om het onder de aandacht te brengen. Ik hoop echt van harte dat dit iets doet, want volgensmij komt het meer voor dat we uberhaupt weten...

Hello, hello, let me tell you what it's like to be a zero, zero