1

Onderwerp: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Lisa voert haar afstudeeropdracht uit voor de Stichting Zelfbeschadiging. Zij doet onderzoek naar de invloed van de gevolgen van zelfbeschadiging op het sociale leven en hoe mensen die zichzelf beschadig(d)en hiermee omgaan. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het omgaan met reacties op littekens door zelfbeschadiging, en ook het ervaren van belemmeringen om bepaalde activiteiten uit te voeren of dingen te doen.

Lisa heeft een vragenlijst opgesteld en vraagt mensen die zichzelf beschadig(d)en om deze in te vullen. Dit kost ongeveer 15 minuten.
Je kunt de vragenlijst via deze link vinden: https://www.enquetesmaken.com/s/7eptk3m

Namens de Stichting Zelfbeschadiging en vooral namens Lisa: (alvast) hartelijk bedankt voor de hulp!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ik heb 'm ingevuld

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ik ook

4

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ik ook!

At it's root, perfectionism isn't really about wanting to be perfect. It's about fear.
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law

5

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ik ook :)

and with a beautiful sky above, i was reduced to being human

6

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ik ook

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht - Ede Staal

7

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Idem :)

~ It will all make sense one day…

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ook ik heb hem ingevuld

Bad days are part of the process, just because you are struggling does not mean you are failing.

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ik heb hem ook ingevuld

Ik heb nog steeds een berg verlangens
Maar niemand kan erbij
Ik ben niet van iemand anders
Maar ben ook niet meer van mij ~ Suzan en Freek

10

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ingevuld. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
Bij het invullen realiseerde ik me dat ik eigenlijk nauwelijks negatieve reacties ervaar op mijn littekens, en de afgelopen jaren al helemaal niet.

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

11

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Ook ingevuld!

“You are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think."  — Christopher Robin (Winnie the Pooh)

12

Re: Onderzoek: omgaan met gevolgen zelfbeschadiging in het dagelijks leven

Juniper schreef:

Ingevuld. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
Bij het invullen realiseerde ik me dat ik eigenlijk nauwelijks negatieve reacties ervaar op mijn littekens, en de afgelopen jaren al helemaal niet.

Dat realiseerde ik me ook ineens. Voor mijn terugval droeg ik altijd korte mouwen en ging ik ook rustig zwemmen. Niemand die er wat van zei, veel mensen viel het niet eens op.

Ik heb hem dus ook ingevuld :)