1

Onderwerp: Artikel NOS: zelfbeschadiging en Tiktok.

Ik kwam dit artikel tegen en wou hem even delen hier. Misschien omdat het ook bekend voor kan komen voor de rest van jullie.

Artikel nos:
https://nos.nl/artikel/2460485-tiktokke … nden-clean


Nos stories Instagram (langere video)
https://www.instagram.com/p/CnmnSqXMiRv … MyMTA2M2Y=

Het leven is net een frikandel, je moet ‘m zelf speciaal maken

2

Re: Artikel NOS: zelfbeschadiging en Tiktok.

Wat dapper dat ze dit zo durven te delen, interessant stuk. Bedankt voor het delen Jenny!

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

3

Re: Artikel NOS: zelfbeschadiging en Tiktok.

Ik twijfelde eraan om het erop te zetten, mij boeide het ook wel. Ik vindt die kant van sociale media soms ook wel “spannend” ik hou van zelfspot en humor en dag er luchtig over gepraat kan worden. Maar iedereen plaatst maar raak en er zijn geen duidelijke grenzen over wat wel en niet geplaatst wordt op zulk soort sites.

Spoiler

Ik heb ook een keer bv. Zelfmoordaankondiging meegemaakt en dan geen berichten meer gekregen

dan heb je hier toch duidelijkere regels op dit forum.

Het leven is net een frikandel, je moet ‘m zelf speciaal maken

4

Re: Artikel NOS: zelfbeschadiging en Tiktok.

Dit gaat meer om de positieve kant gelukkig! En ondanks wat verbeter puntjes nog redelijk verwoord ook.

Het leven is net een frikandel, je moet ‘m zelf speciaal maken

5

Re: Artikel NOS: zelfbeschadiging en Tiktok.

Jenny schreef:

Ik twijfelde eraan om het erop te zetten, mij boeide het ook wel. Ik vindt die kant van sociale media soms ook wel “spannend” ik hou van zelfspot en humor en dag er luchtig over gepraat kan worden. Maar iedereen plaatst maar raak en er zijn geen duidelijke grenzen over wat wel en niet geplaatst wordt op zulk soort sites.

Spoiler

Ik heb ook een keer bv. Zelfmoordaankondiging meegemaakt en dan geen berichten meer gekregen

dan heb je hier toch duidelijkere regels op dit forum.

Het probleem met sociale media is dat er omtrent psychiatrische problematiek ook gewoon ontzettend veel negatieve subculturen rondspoken op die websites waarin mensen op een negatieve manier op aandacht vragen, van hun problematiek een leefstijl maken of er juist trots of zijn, anderen aanmoedigen tot gedrag enzovoorts. Het zou goed zijn als er - zeker voor jongeren - meer gewaarwording komt voor dergelijke subculturen gezien zei toch de hoofdoelgroep van van deze media/subgroepen is.

I didn’t want any flowers, I only wanted
to lie with my hands turned up and be utterly empty.
How free it is, you have no idea how free
the peacefulness is so big it dazes you.