1

Onderwerp: Docu: Verward

Jessica Villerius heeft een nieuwe docu gemaakt: Verward.
JESSICA VILLERIUS DUIKT IN DE VERHALEN ACHTER DE KRANTENKOPPEN IN DOCUSERIE 'VERWARD'

https://www.jessicavillerius.nl/programmas/verward

Wel een triggerwaarschuwing!
Hier te kijken:
https://npo.nl/start/serie/verward/seizoen-1/verward_2

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

2

Re: Docu: Verward

Ik heb stukjes gezien! Bedankt voor het plaatsen!

Het leven is net een frikandel, je moet ‘m zelf speciaal maken

3

Re: Docu: Verward

Ik kijk deze nu een paar weken. Ik vind Jessica Villerius altijd hele oprechte, diepgaande docu's maken. Buiten de onderwerpen die hier in aan bod komen is het wel een duidelijk signaal. Door de bezuinigingen binnen de GGZ is er te weinig aandacht en zorg voor mensen. Triest om te bedenken dat er zoveel leed voorkomen kan worden.

Wij zijn niet onze diagnose!

4

Re: Docu: Verward

Ja, zij maakt echt goede docu's. Zonder het lacherige en overdreven gedoe wat je bij sommige andere docu's vaak ziet.
Ik vind deze ook weer goed in elkaar gezet. En het geeft zeker een heel duidelijk signaal af. Het ergste is dat dit al jaren en jaren en jaren speelt en elke keer doet de overheid alsof het uit de hemel komt vallen maar dit komt inderdaad door alle bezuinigen en nog doet de overheid alsof het een raadsel is waarom er meer verwarde mensen zijn. Nou ik weet het wel hoor! :/
Ik hoop dat zij deze docu ook kijken want het is te erg voor woorden dat er steeds vaker dit soort dingen gebeuren omdat het een puinhoop is bij de GGZ door alle bezuinigingen.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

Re: Docu: Verward

Wat mij in de aflevering van gisteren heel erg perplex deed staan dat iemand beoordeeld was door de crisisdienst, maar “dat hij te gevaarlijk was om op te nemen.” Stuur je zo iemand dan maar gewoon de straat op? Wtf

6

Re: Docu: Verward

Ja daar zakte mn broek van af! :surprised: Dat gaat toch nergens meer over? Zij zijn de crisisdienst, je kan zo iemand toch niet aan zijn lot overlaten?!

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

7

Re: Docu: Verward

Ja zeker, heel apart. En ook dat het soms heel duidelijk niet goed gaat en mensen zorg blijven mijden. Omdat een dossier niet voldoende is opgebouwd. En dan gelijk of geen begeleiding of een machtiging? Er zitten heel veel dingen aan hulpverlening tussen. Dit heb ik ook in een andere minidocu gezien. Soms lopen dingen vreselijk uit de hand terwijl dat met adequate behandeling voorkomen had kunnen worden.

Het leven is net een frikandel, je moet ‘m zelf speciaal maken