Onderwerp: SIAD (1 maart) 2025 Lotgenoten en naasten!
Lotgenoten en naasten,
Aanstaande zaterdag 1 maart is het weer zover, de Self Injury Awareness Day (SIAD).
Als Landelijke Stichting Zelfbeschadiging zullen wij die dag aan de slag gaan met het doorbreken van het taboe op zelfbeschadiging en dat doen we het liefst samen met jullie!
Hoe gaan we dit doen?
We gaan die dag zelfbeschadiging een gezicht geven. Dit gaan we doen door middel van een heuse fotoshoot door een professionele fotograaf! Ga op de foto met een item wat zelfbeschadiging voor jou uitbeeldt. Dit kan een slogan of een quote zijn, maar een (klein) item meenemen van thuis mag natuurlijk ook. Denk bijvoorbeeld aan een favoriete knuffel waarbij je steun vindt. Wij zorgen voor de creatieve materialen.
Als je liever niet op de foto (anoniem of herkenbaar) gaat, ben je alsnog van harte welkom. Deze dag zal dan ook vooral draaien om samen zijn, verbinden, en het bespreekbaar maken met elkaar. Het taboe doorbreek je niet alleen!
Waar gaan we dit doen?
Dit willen wij doen in het centrum van Utrecht, in de Kargadoor, waar ons vroegere kantoor zat. De deuren gaan open om 13:00 uur en we hopen deze dag rond 16:00 uur met jullie af te sluiten. Later binnenkomen mag en eerder weggaan natuurlijk ook. Laat ons dit wel van te voren weten zodat wij rekening daarmee kunnen houden.
Kargadoor
Oudegracht 36
3511 AP Utrecht
Zijn er kosten voor mij?
Nee! Aan deze dag kunnen jullie kosteloos deelnemen. Uiteraard krijgen jullie je eigen foto toegestuurd.
Hoe kan ik mij aanmelden?
Lijkt het programma je leuk? En wil jij meedoen aan deze dag? Dat kan! Stuur een email naar stichting@zelfbeschadiging.nl. Vermeld daarin je naam, of je een lotgenoot bent of een naaste en of je met de trein komt. Er zal vanuit de stichting iemand aanwezig zijn op het station om je op te wachten en samen naar de Kargadoor te lopen.
Wil je graag deelnemen, maar vind je dit erg spannend? Zet dit ook in je mailtje, dan kunnen we even contact hebben voor en over de dag zelf.
Groetjes en hopelijk tot 1 maart in Utrecht!
No one ever said it would be this hard..