1

Onderwerp: Zelfzorg dag

Themadag zelfzorg Enschede

Op donderdag 10 augustus organiseren Nicole van ZEBRA Voorlichting en forummer Juniper van MeiZorg samen een middag die in het teken staat van zelfzorg. Voor veel mensen is zelfzorg een uitdaging, voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben is dit een nog grotere uitdaging dan voor anderen. Daarom staat deze dag in het teken van goed zorgen voor jezelf.
Op deze dag organiseren we diverse workshops: een gespreksgroep, een workshop bullet journal, een creatieve workshop, een workshop wondzorg en een yogaworkshop. Daarnaast is er natuurlijk ruimte om te relaxen, koffie of thee te drinken en ervaringen uit te wisselen met andere deelnemers.

Wanneer: donderdag 10 augustus van 13.30 tot 17.00u
Waar: bij Zebra Enschede (boulevard 1945 nr 3)
Kosten: we vragen een bijdrage voor koffie, thee en materialen van 5 euro, geeft dit voor jou problemen? Laat het dan even weten, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Aanmelden: via een mail naar info@zebravoorlichting.nl of meike.meizorg@gmail.com je ontvangt dan een inschrijfformulier waarop je een keuze kunt maken voor de workshops!

Groetjes namens Zebra Voorlichting & Meizorg

Sabine (sabb), Marijke, Meike (juniper) en Nicole

2

Re: Zelfzorg dag

Het belooft een toffe dag te worden. :)
Ik zal de workshops yoga en wondzorg verzorgen. Bij de yoga ligt de nadruk op ontspanning. We doen een aantal ontspannende houdingen, een aantal zonnegroeten, hebben aandacht voor de ademhaling en eindigen met een ontspanningsoefening.
Bij wondzorg gaat het over welke materialen je vrij kan verkrijgen bij de drogist en wat je waarvoor gebruikt. Daarbij gaan we ook oefenen met jezelf verbinden (evt. over kleding heen) omdat dat toch niet altijd even makkelijk is. Er wordt ook kort ingegaan op wanneer je het beste naar een arts gaat.

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

Re: Zelfzorg dag

Klinkt als een waardevolle dag. Wat een mooi idee!
Ik ben dan helaas nog niet terug in Nederland dus ik kan niet.

4

Re: Zelfzorg dag

Een goed initiatief, maar helaas is het best wel ver reizen. Met ov is het volgens mij al gauw 3 a 4 uur vanuit Limburg. In ieder geval veel plezier voor iedereen die wel gaat.

5

Re: Zelfzorg dag

Ik kan helaas niet.

6

Re: Zelfzorg dag

14 september is de volgende in Nijmegen. Voor meer info volg ons op Facebook of Instagram (zebra voorlichting)

7

Re: Zelfzorg dag

Ter aanvulling:

Donderdag 14 september 2017: Themadag zelfzorg
Deze activiteit wordt georganiseerd door ZEBRA Voorlichting, MeiZorg en Ixta Noa
13.30 – 17.00u bij Ixta Noa Nijmegen (Bijleveldsingel 78)

Zelfzorg hoef je niet alleen te doen! Op deze themadag worden een aantal workshops aangeboden: omgaan met angst & paniek, gespreksgroep rond het thema zelfzorg, yoga en creativiteit. Daarnaast kun je gebruik maken van de inloop van Ixta Noa en kennis maken met Ixta Noa, Stichting ZEBRA en MeiZorg. Je kan je vooraf inschrijven voor de workshops die je graag wilt volgen.

Zie: http://meizorg.nl/agenda/

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.