1

Onderwerp: Beeldvorming media

Vanmorgen dreigde een man zich van het leven te beroven door de gaskraan in huis open te zetten. In deze tijd is dat erg spannend omdat ook de media er een schepje erboven op doet door een beeldvorming te maken dat angst kan aanjagen      ( man wil zichzelf opblazen "zie Parijs").
Dit verhaal lag even wat genuanceerder maar ondanks dat staat de man ( slachtoffer) in beeld bij de media?
Dan lees ik in het begin de reacties  van vele reageerders, de man lijd aan PTSS en ik lees veel onbegrip. Naarmate mensen blijven reageren worden de reacties begripvol en ook dankbaar wat oud strijders voor onze veiligheid betekenen en dat de zieke man gewoon goede zorg moet krijgen! Vooral de latere reacties wil ik delen hier en het begrip.

Dit leek me wel een waardevol stukje media deze week met alle spanningen.

http://www.nujij.nl/algemeen/verwarde-m … 7255.lynkx

Kan iemand zijn daad voorstellen?

2

Re: Beeldvorming media

Ik kan het berichtje wel openen, maar ik krijg niet het artikel over de man... :(
Altijd verdrietig om te dit horen/lezen.. Je weet niet hoe de man er aan toe is en of hij daadwerkelijk zo'n daad overweegt om of hulp schreeuwt door dit te doen. Maar het blijft verdrietig... Ik krijg altijd zo'n "kom maar bij me, dan geef ik je een knuffel"-gevoel... Ook al zou het waarschijnlijk niet veel helpen.