1 Laatst bewerkt door Iris (04-11-2015 16:22:53)

Onderwerp: Noodsituatie LSZ

                                                                    Noodsituatie LSZ

Lieve mensen, het is vijf voor twaalf. De LSZ staat op omvallen. We hebben NU je hulp nodig. Dus laat alles uit je handen vallen en lees dit stuk even.

Laat de preek maar zitten, ik doneer nu of lees verder.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het gaat eigenlijk heel erg goed met ons. We hebben het afgelopen jaar veel aandacht voor zelfbeschadiging kunnen genereren, we hebben een enorm toffe en actieve achterban en - al is dat een beetje raar om over jezelf te zeggen - we zijn voor veel mensen van grote waarde. Soms zelfs van levensbelang.

Maar: ons geld is op.

We hebben jouw hulp daarom keihard nodig. Nu. Zonder jouw bijdrage moeten we, hoe erg we dat ook vinden, eind januari misschien definitief onze deuren sluiten.

Subsidie

Er gloort licht aan het eind van de tunnel. We hebben kans op structurele subsidie, binnenkort wordt het veel makkelijker om donateur te worden, en we hebben nieuwe bestuursleden en vrijwilligers die zich met de financiële kant van de zaak bezig gaan houden.

Het probleem is alleen dat de tunnel erg lang is.

Als de structurele subsidie doorgaat, is dat pas in 2016. We redden het alleen niet meer tot 2016. We hebben alleen al een huur van €300 per maand. En zonder kantoor kunnen we simpelweg niets voor jullie doen.

Help ons door de tunnel. Word donateur.

Alle beetjes helpen

Al is het maar een klein éénmalig bedrag, dan zijn we er al ontzettend blij mee. Wil je vaste donateur worden, dan is dat nog veel fijner. Want om straks kans te maken op subsidie, moeten we het niet alleen zien vol te houden tot 2016, maar moeten we bovendien aantonen dat we een groot draagvlak van vaste donateurs hebben.

Om precies te zijn: willen we overleven tot het eind van de tunnel, dan hebben we maar liefst 300 donateurs extra nodig (of minder donateurs, maar dan voor een hoger bedrag). Natuurlijk doen we tegelijkertijd enorm ons best om ook elders overbruggingsfinancieringen te vinden.

Je snapt het. Dit is echt een noodsituatie. En daarom vragen we je hulp. Je kunt ons helpen:

  • door vaste donateurs te werven in je omgeving, en ze te vragen dit formulier in te vullen;

  • door een éénmalige donatie te storten op IBAN: NL 91 RABO 0108248380 ten name van Landelijke Stichting Zelfbeschadiging, Utrecht

  • door geld bij elkaar te harken via een sponsorloop, bedelactie onder je familie, door sponsors voor ons te regelen of iets anders geks.

Echt … alle beetjes helpen. En dan zijn we nog blijer met je dan we nu al zijn ;-)

Ontzettend bedankt voor je hulp,

Het LSZ team

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

2

Re: Noodsituatie LSZ

Ik heb zojuist € 50 aan jullie overgemaakt. En roep IEDEREEN op om ook wat te geven! Jullie doen enorm goed werk voor deze lieve mensen, onze kinderen. Dat mag ons toch wel een paar tientjes kosten!

3

Re: Noodsituatie LSZ

Wat superfijn, Black Rose! Ik ga je vraag even bij de 'kenners' neerleggen! :) Ik kom er bij je op terug. Alle beetjes helpen in ieder geval!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

4

Re: Noodsituatie LSZ

ik ga zo snel mogelijk kijken wat ik per maand kan missen ...
aangezien ik geen inkomen heb. maar wil natuurlijk niet dat lsz stopt dus ga zeker werk van maken...
oh man ik hoop zo dat jullie t volhouden tot 2016 :surprised:

5

Re: Noodsituatie LSZ

Ik ben nog maar net nieuw hier maar ik ga ook zeker doneren en een spaarpotje aanleggen!

Re: Noodsituatie LSZ

Ik zit in de zelfde situatie als mynightmare.. ik heb geen inkomen maar ik ga kijken of ik maandelijks iets kan missen.
Is het formulier bedoeld zodat jullie een overzicht hebben (en aan kunnen tonen) dat jullie structureel donaties ontvangen?
Ik hoop echt dat jullie hier uit komen, jullie verrichten zo goed werk en zijn hard nodig!

7

Re: Noodsituatie LSZ

Ik heb morgen een gesprek bij de gemeente. Dan zou ik meteen kunnen vragen hoe dat in zijn werk gaat om officieel te collecteren in de gemeente. Hiervoor moet het LSZ zeker in aanmerking komen lijkt mij zo. Het is tenslotte een landelijke hulporganisatie. Veel lotgenoten en ouders zijn al geholpen door het LSZ. En meerdere mensen (waaronder ik) danken ons leven nog aan het forum.

8

Re: Noodsituatie LSZ

Ik had heel graag een donatie willen doen, maar helaas heb ik alleen nog maar cashgeld. Wel wil ik structureel een donatie doen wanneer ik mijn loon weer ontvangen heb.

9

Re: Noodsituatie LSZ

Mag ik dit op Facebook zetten? Ik heb de juiste vriendengroep hiervoor zeg maar..

10

Re: Noodsituatie LSZ

*En donatie done

11

Re: Noodsituatie LSZ

Ik heb jullie vragen gezien en weet er (helaas) geen antwoord op. Ik heb de vraag bij iemand anders neergelegd en we komen er z.s.m. bij je op terug.

@Maisha - Dat zou echt super zijn. Zou je er nog even mee kunnen wachten? Als het goed is wordt dit bericht ook via Facebook verspreid door de stichting. Ik vraag het even na. Als dat niet het geval is, vinden we het uiteraard erg fijn als je dit bericht zou willen verspreiden. Je hoort het zo snel mogelijk van me!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

12

Re: Noodsituatie LSZ

Jep daarom vraag ik het eerst :)

13

Re: Noodsituatie LSZ

Even jullie vragen op een rijtje, met antwoorden vanuit ons bestuur:

-Black Rose- schreef:

Vond het even teveel moeite om het donateur formulier in te vullen. Heb nu dat zelfde bedrag maandelijks in het systeem gezet, dus heeft zeg maar het zelfde effect. Daar hebben jullie daar net zo veel aan als aan een donateur?

Oh, ik snap het van die moeite! Ik werk er hard aan om doneren makkelijker te maken, maar helaas is dat lastig en nog lang niet klaar. En nee, we hebben niet net zo veel aan een maandelijks bedrag zonder formulier als aan het zelfde bedrag mét formulier. Om kans te maken op de structurele subsidie moeten we met deze formulieren aantonen dat we minstens 100 vaste donateurs hebben. Dus als je het formuliertje wél invult, heb je voor ons dubbel effect!

snowflake schreef:

Is het formulier bedoeld zodat jullie een overzicht hebben (en aan kunnen tonen) dat jullie structureel donaties ontvangen?

Ja! Zonder 100 formulieren geen kans op structurele subsidie.

Blue schreef:

Ik heb morgen een gesprek bij de gemeente. Dan zou ik meteen kunnen vragen hoe dat in zijn werk gaat om officieel te collecteren in de gemeente. Hiervoor moet het LSZ zeker in aanmerking komen lijkt mij zo. Het is tenslotte een landelijke hulporganisatie. Veel lotgenoten en ouders zijn al geholpen door het LSZ. En meerdere mensen (waaronder ik) danken ons leven nog aan het forum.

Nee, helaas, dat zit er (nu nog) niet in. Om te mogen collecteren heb je een CBF keurmerk nodig, en dat hebben we niet. Maar dank voor je aanbod en idee!

Maisha schreef:

Mag ik dit op Facebook zetten?

Wat ons betreft: Graag! Er is een Facebookcampagne in de maak en daar zal later ook nog wel wat uitkomen. Deel dit bericht nu gerust al vast, dan doen we het straks nog eens een keer extra!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

14

Re: Noodsituatie LSZ

Jeej ik ga het delen!

15

Re: Noodsituatie LSZ

Ik ga ook kijken wat ik voor jullie kan betekenen. :)
Zijn jullie nu nog 100 formulieren nodig, of is er al een begin en moeten er nog formulieren bij komen om in totaal 100 formulieren te krijgen? Wat is het minimale bedrag dat je maandelijks kunt doneren?

16

Re: Noodsituatie LSZ

Kortgeleden zijn de formulieren gemaakt, dus 'we've got a long way to go', maar we zijn nu goed onderweg! Doel is om op minimaal 100 formulieren in totaal uit te komen.
Minimale bedrag weet ik niet. Streven is om minimaal 100 formulieren binnen te krijgen met donateurs die 2,50 per maand (dus 30 euro per jaar) doneren aan de stichting.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

17

Re: Noodsituatie LSZ

Hierbij een donateur extra! Na het weekend gaat het formulier op de post. Is het geen idee het formulier digitaal te maken in de zin van: dat je een ingevuld formulier inscand en dan per mail naar jullie stuurt.

18

Re: Noodsituatie LSZ

Ik snap niet waarom er vanuit de LSZ niet meer gewerkt wordt met losse projecten. Dat genereert meer bekendheid en structurele inkomsten. Donateurs lijkt mij geen oplossing voor de lange termijn... Als het op dit moment echt maar gaat om 3600 per jaar is dat met 1 project per jaar zo gerealiseerd...

19

Re: Noodsituatie LSZ

Mockingbird schreef:

Ik snap niet waarom er vanuit de LSZ niet meer gewerkt wordt met losse projecten. Dat genereert meer bekendheid en structurele inkomsten. Donateurs lijkt mij geen oplossing voor de lange termijn... Als het op dit moment echt maar gaat om 3600 per jaar is dat met 1 project per jaar zo gerealiseerd...

En juist lotgenotendagen en het 10-jarig bestaan zijn nuttige projecten die weer inkomsten opleveren ;)

20

Re: Noodsituatie LSZ

Sorry.x schreef:

Nee, helaas, dat zit er (nu nog) niet in. Om te mogen collecteren heb je een CBF keurmerk nodig, en dat hebben we niet. Maar dank voor je aanbod en idee!


Ik lees het net op de site van het CBF ja. Als het mogelijk zou zijn dan zou het alsnog 3000 euro kosten om gekeurd te worden. Dat schiet ook niet erg op haha >.<

21

Re: Noodsituatie LSZ

@Mockingbird: zoals ik het begrijp zijn de donateurs nodig om het draagvlak aan te tonen en zo subsidie te kunnen krijgen.

22

Re: Noodsituatie LSZ

Wel krom eigenlijk. Je hebt subsidie nodig om te blijven draaien, maar daarvoor moet je eerst genoeg donateurs hebben.
Pfff, alsof je subsidie nodig hebt als je genoeg donateurs hebt. :rolleyes: Bureaucratie, you gotta love it. :rolleyes:

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

23

Re: Noodsituatie LSZ

Iejoortje schreef:

@Mockingbird: zoals ik het begrijp zijn de donateurs nodig om het draagvlak aan te tonen en zo subsidie te kunnen krijgen.

Het gaat niet om de subsidie. Het gaat er juist om om andere mogelijkheden zelf te creëren waardoor er geld binnen blijft komen :)

24

Re: Noodsituatie LSZ

Vanavond print ik het formulier nog uit, en dan gooi ik het morgen nog op de post. Ik moet eerlijk zeggen dat het er voorheen een mini beetje bij in geschoten is en ik het stiekem gewoon compleet vergeten ben! Maar ik kan maandelijks prima een beetje geld missen, en helemaal als het voor het goede doel is... ;)

'The worst thing in the world can happen, but the next day the sun will come up. And you will eat your toast. And you will drink your tea.' - Rhian Ellis, After Life

25

Re: Noodsituatie LSZ

Jeetje, ik hoop echt dat jullie het gaan redden hoor!! Ik heb een tijdje geleden al een formulier ingevuld dus dat gaat niet meer helpen, maar als leden nog iets kunnen doen voor jullie dan hoor ik het graag! Delen op facebook durf ik alleen niet... Maar wie weet durf ik het wel bij vrienden neer te leggen.