26

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

benthebent schreef:

Ik kijk het wel maar in een heel rustig tempo, 1 aflevering in twee weken ongeveer. Zo heb ik voor mezelf genoeg tijd om erover na te denken en het een beetje te verwerken. Ik kijk ook alleen als ik me goed voel dus zo gaat het wel maar ik vind het wel een erg heftige serie. Ik ben nu bij aflevering 11.
Wat ik wel erg goed vind is de aandacht die er nu voor deze heftige onderwerpen is onder mensen die geen ervaring hebben met mentale problemen. Ik merk bij sommige vrienden van mij dat ze door de serie meer inzicht hebben in de impact die gebeurtenissen op iemand kunnen hebben. Daar is de serie denk ik erg goed voor geweest.

Wat goed dat je het zo langzaam aan doet!
En dat laatste deel ben ik helemaal met je eens.

27 Laatst bewerkt door Juniper (28-05-2017 20:26:18)

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik vond het een hele goede serie maar had het wel erg lastig met de laatste aflevering.

Spoiler

waarin je heel duidelijk ziet hoe ze zelfmoord pleegt], wat voor mij een enorme trigger was - zeker omdat het met een x gebeurde en je beide wonden helemaal "gemaakt" zag worden. Ik was gelukkig alleen want ik kromp echt helemaal ineen, vond het heel heftig.

Dus voor iedereen die moeite heeft met beelden van zelfverwonding - kijk uit met aflevering nummer 13.

28

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik heb de trailer gezien en denk dat het beter is als ik de serie niet kijk. Het is niet dat ik suïcidaal ben maar toch gaf de trailer me geen goed gevoel. Ik heb vandaag ook de film a girl like her gezien en die gaf me ook een vreemd gevoel. Een soort gevoel van verdriet en eenzaamheid, ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden. Het is niet echt een trigger voor me, maar ik krijg er geen goed gevoel van.
Ook al denk ik dat het een hele goede serie is, die dit onderwerp bespreek baar maakt,

29

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Over de triggers... Er staat her en der in dit topic wat, maar voor de duidelijkheid in 1 post:

Spoiler

In aflevering 9 en 12 zitten (flinke) triggers over verkrachting ed.
Zelfmoord speelt in de hele serie een rol, maar is in aflevering 13 ook in beeld gebracht

Overigens is het onderwerp van de serie ook gewoon heftig, dus ook buiten deze specifieke onderwerpen/afleveringen kun je triggers tegenkomen.

30 Laatst bewerkt door Distance. (02-09-2017 15:00:03)

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Anne schreef:

Over de triggers... Er staat her en der in dit topic wat, maar voor de duidelijkheid in 1 post:

Spoiler

In aflevering 9 en 12 zitten (flinke) triggers over verkrachting ed.
Zelfmoord speelt in de hele serie een rol, maar is in aflevering 13 ook in beeld gebracht

Overigens is het onderwerp van de serie ook gewoon heftig, dus ook buiten deze specifieke onderwerpen/afleveringen kun je triggers tegenkomen.

Ik heb hem pas net gezien, maar heb de laatste aflevering 13 wel gezien maar bij het stuk wat jij omschreef kijk ik altijd weg.
ik kan er niet tegen als ik het andere mensen zie doen daar word ik echt onpasselijk van

31

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik heb zelf ook deze tv show gezien en ik moet eerlijk zeggen dat het mij als 17 jarige veel heeft gedaan. Ik zit al een paar jaar helemaal niet goed in mijn vel, depressie, gedachtes over het eindigen van mijn leven etc. Nadat ik 13 reasons whh had gekeken (alleen) ben ik mezelf ook gaan snijden. Niet om aandacht, niet om haar na te doen maar om de geestelijke pijn en verdriet waar ik al zo lang mee rondliep, nog steeds, voor even eens weg te krijgen. Ik heb dit 2 keer gedaan, heb het aan mijn moeder verteld omdat ik inzag dat het toch best heftig is. Mijn moeder (en zus) schrokken hier erg van. Hierna wilde mijn moeder toch wel weten wat voor show dit dan was en we hebben het toen samen zitten kijken. Nadat we het af hadden gekeken had ik mezelf niet meer gesneden, wel paar keer de gedachtes, maar niet meer gedaan.

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Over 15 dagen komt seizoen 2, zijn er mensen die het gaan kijken?
Ik wil hem, ondanks dat ik eigelijk helemaal niet zo heel positief was over het 1ste seizoen, wel gaan kijken.
Ik ben namelijk benieuwd wat ze nog toe gaan voegen aan het verhaal.

'love me when I least deserve it because that's when I really need it'

33

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik ben wel van plan om 'm te kijken!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

34

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ja ik ook, ben wel benieuwd wat ze er nog van maken.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

35

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Nee vond er geen klap aan haha  :dknow:

36

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Voor de mensen die geinteresseerd zijn. Morgen of donderdag komt er een stuk over deze serie en seizoen 2 in RTL late night. Weet niet in hoeverre ik dit mag posten. Heb namelijk een berichtje gehad van Jessica Villerius (van de beschadigd docu), of ik zin had om in de uitzending te komen praten.

37

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik ben nu bij aflevering 5 van het tweede seizoen, en vind het tot nu toe nog heel goed. Minder triggerend ook gelukkig.

38

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Rooms123 schreef:

Ik ben nu bij aflevering 5 van het tweede seizoen, en vind het tot nu toe nog heel goed. Minder triggerend ook gelukkig.

Ik heb al wel een hoop waarschuwingen gezien voor de 13e episode van season 2. Gaat om minuut 38:24 - 39:49.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

39

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Iris schreef:
Rooms123 schreef:

Ik ben nu bij aflevering 5 van het tweede seizoen, en vind het tot nu toe nog heel goed. Minder triggerend ook gelukkig.

Ik heb al wel een hoop waarschuwingen gezien voor de 13e episode van season 2. Gaat om minuut 38:24 - 39:49.

Vanwege triggers? Ik ben nog niet bij de aflevering maar hoop niet dat het te erg is

40

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Rooms123 schreef:

Ik ben nu bij aflevering 5 van het tweede seizoen, en vind het tot nu toe nog heel goed. Minder triggerend ook gelukkig.

Ik ben daar ook ongeveer. Ik vind het tot nu toe eigenlijk erg goed! De situaties worden veel meer genuanceerd en ik vind het goed dat ze laten zien hoe iedereen omgaat met zijn eigen problemen, met name die van Jessica.

41

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Rooms123 schreef:
Iris schreef:
Rooms123 schreef:

Ik ben nu bij aflevering 5 van het tweede seizoen, en vind het tot nu toe nog heel goed. Minder triggerend ook gelukkig.

Ik heb al wel een hoop waarschuwingen gezien voor de 13e episode van season 2. Gaat om minuut 38:24 - 39:49.

Vanwege triggers? Ik ben nog niet bij de aflevering maar hoop niet dat het te erg is

De tekst die ik langs zag komen, was als volgt:

"13 Reasons Why. Season 2, episode 13, minute 38:24 - 39:49.
Please do not watch this part.No matter who you are of who you're with.
It's extremely, extremely graphic & should not have been aired in the first place.
Help yourself & just skip that part.
Thank you.

Met daarbij een tekst die iemand zelf schreef, die die aflevering al gezien heeft:
"Ongelooflijk dat ze dit in een serie voor jongeren hebben durven stoppen.
Mensen vertellen wat er in het echte leven gebeurt, kan ook op andere manieren.
Deze scene was onnodig en misselijkmakend."

Ik ben zelf pas bij aflevering 2, dus weet niet wat je/ons te wachten staat. Maar wees gewaarschuwd.

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

42 Laatst bewerkt door Leesbeest (29-05-2018 12:50:24)

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Er is gisteren een item over geschreven op rtl nieuws.  Zet het linkje even in een spoiler. maar hierin kun je lezen wat er gebeurd. Heb het zelf nog niet gezien, maar als ik het zelf lees dan denk ik. wtf! Wordt er eindelijk aandacht gegeven aan zulke onderwerpen en moet hollywood het meteen verpesten....


https://www.rtlnieuws.nl/editienl/verkr … p-je-hoede

Edit Leesbeest: linkjes hoeven niet in een spoiler ;)

43

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Oké, ik vind het hele seizoen eigenlijk vrij goed te doen, en ook goed neer gezet hoe iedereen alle moeilijkheden ervaart. Maar in de laatste aflevering zit een hele heftige verkrachtingsscène, en ik heb zelf geen zodanige ervaringen, maar ik vond hem écht heel heftig om te zien en ik werd er heel misselijk van. Kon moeilijk slapen ook. Hij komt ook vrij onverwachts halverwege de aflevering terwijl de situatie verder vrij oké lijkt. De laatste aflevering is apart hiervan een erg afsluitende aflevering, dus het is voor het verhaal verder geen probleem om die te skippen.

Just so you know!

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Oh bahhh die laatste aflevering was ik echt ff van slag van.
Ik had een spoiler gezien al dus wist al wat ik kon verwachten.
Dus ik dacht slim : oh nu zijn we bij dat punt ik weet wat er komt spoel ff door...
Dus ik kijk, shit te ver.. stukje terug
Zie ok dus alsnog die heftige shit.
Ik wist niet of ik zou gaan kotsen of een woedeaanval kreeg. Ik werd zo geraakt. Ik raad mensen echt aan hier goed over na te denken! Ik wil best een spoiler geven in een dm zodat je ervoor kunt kiezen hem door te spoelen.


Ik vond het einde wel ee  beetje mwah. Had wel een mooi beeld bij een slot toen eenmaal duidelijk was welke kant deschrijver op had gewild.
Maarja nu bekend is dat er een seizoen 3 komt snap ik wel waarom er dit kuteinde van gemaakt iz...

'love me when I least deserve it because that's when I really need it'

45

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik heb hem ook gezien en vond dat stuk ook echt heel heftig.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.

46

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik heb die scene ondanks alle waarschuwingen ook gezien, dacht dat ik wel goed voorbereid was maar heb die nacht ook niet al te best geslapen.

Ik vind seizoen 2 wel beter dan het eerste seizoen. In het eerste seizoen voelde het heel erg alsof Hannah die tapes had gemaakt als wraak, ben blij dat ze daar in het 2e seizoen nog wel op terug zijn gekomen.

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ja heb wel voor mezelf afgesproken dat ik het einde van seizoen 2 n mijn hoofd herschrijf.

Spoiler

Ik laat Tyler zijn wraak hebben en het word een school shooting met in mijn hoofd zwart beeld en beetje schoten en gillen.
De bad guys mogen sterven wat mij betreft, de rest overleeft het en gaat op zijn/haar manier verder

En dat ik seizoen 3 niet ga kijken.
Ik vind dat ze dingen té in beeld brengen.
Ik had hier in lichte mate al last van bij seizoen 1, door persoonlijke ervaringen.
Maar ik ben zó van slag geweest door die éne scene (dit had ik ook bij American History X, die badkamerscene dat ik erdoor geraakt werd).
Dus ik kap met deze serie, ik vind hem té.
En ook heel erg duister en verdorvenheid.
Ik weet dat dingen gebeuren, maar zó ernstig (en de veelvoud, ze zeggen dat élke vrouw slachtoffer is of word) kan ik in mijn hoofd niet rechtbreien.
Ik moet ermee kappen.

'love me when I least deserve it because that's when I really need it'

48

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik heb een vraag over de serie "13 Reasons Why".
De eerste seizoen van de serie heb ik al sinds een lange tijd gekeken.
Alleen zit ik nu een beetje te twijfelen of ik het wel vol houd om de tweede seizoen te bekijken, wegens Jaella's manier van overlijden. Dat heeft namelijk veel impact op me gehad. Oh ja, na het overlijden van haar heb ik geprobeerd om de eerste aflevering te bekijken, maar het gaf me al te snel een heel naar gevoel. Dus ben ik meteen gestopt.

Hebben jullie zoiets ook eens ervaren? Hoe gaan jullie ermee om?
Want ik zou de serie wel graag willen zien, alleen of dat handig is ...

Smile And Shine Like The Bright Colors Of A Sunflower

49

Re: Serie "13 Reasons Why" - Netflix [TRIGGER]

Ik heb seizoen 1 samen met D. gekeken, een paar maanden terug. Daarna ben ik het boek gaan lezen, ik ben halverwege gekomen. Ik vond het boek heel fijn om te lezen, tof hoe het eea was beschreven en de gedachten van Clay beschreven, die niet direct uit de serie blijken. Het boek heb ik sinds het overlijden van Jaella niet meer aangeraakt. Het raakt te veel om het te kunnen lezen. Seizoen 2 zijn D. en ik nog niet over begonnen. Voelt ook niet gepast om over te beginnen voor mij, volgens mij voelen we allebei aan dat dat nog te vroeg is.

Neem je tijd Sunflower. Snap dat je graag wilt zien, maar kijk naar wat verstandig voor je is. Je kan het altijd nog bekijken. Je kan ook proberen en af zetten als het je te veel doet. Als je maar jezelf en je eigen grens in de gaten houdt!