Re: Anita wordt opgenomen

Erg interessant. Vind de manier van documenteren erg prettig gedaan. Oja, ik moest stiekem ook wel lachen om die lijmsnuifgrap van Anita. Jezus, wat flauw zeg xD

I'd rather stay here, with all the madmen.

52

Re: Anita wordt opgenomen

Ja daar moest ik ook hard om lachen. Zou ik zo kunnen zeggen.
Maar zelf heb ik het gevoel bij Anita dat ze deze serie wederom een oordelende toon heeft.

Vinden jullie ook of?

53

Re: Anita wordt opgenomen

Vind ik een stuk minder dan bij de vorige serie. Maar misschien is dat omdat deze problematiek wat behapbaarder en verder van m'n bed is.

and with a beautiful sky above, i was reduced to being human

Re: Anita wordt opgenomen

Waarschijnlijk is dit net zo'n dikke cringe voor verslaafden als hoe sommigen van ons de vorige beschouwen. Kom op, het is GHB, geen GBH. Sommige stukjes zijn gewoon zielig, maar ik waardeer al lang de moeite dat ze die onderwerpen openbaar maakt in een documentaire.

I'd rather stay here, with all the madmen.

55

Re: Anita wordt opgenomen

Ik heb de eerste serie niet gezien. Dat vond ik te confronterend.
Ik vind deze serie wel ok eigenlijk. Heb zelf geen ervaring met verslaving. Heb heel soms het idee dat Anita zich een beetje van de domme houd. Juist om aan te sluiten bij de onwetende kijker. Dus daar kijk ik een beetje doorheen. Ik denk wel dat het goed is dat dit programma er is. Er is in ieder geval wat meer aandacht voor dan in een reportage van 20 minuten. ;)

56

Re: Anita wordt opgenomen

Ik ben nu ook aan het (bij)kijken. Soms irriteer ik me wel aan Anita en vind ik dat ze opmerkingen maakt die niet kunnen (bijv. over de lijm die op is, dat die opgesnoven is, vond ik iets te ver gaan).
En bij die 2 meiden in de supermarkt, die ene met alcoholverslaving had het er volgens mij echt moeilijk mee en Anita bleef er maar over doorgaan.

Verder vind ik het opzich wel mooi om te zien. Vooral hoe die mensen al zoveel inzichten hebben. De meeste zitten er natuurlijk niet voor de eerste keer, dus dat scheelt wel, maar toch.

Scars remind us where we've been.
They don't have to dictate where we're going.