1

Onderwerp: SIAD 2016 fotoproject peiling

Zoals ik in het 'siad?' topic al liet doorschemeren, ben ik aan het brainstormen geweest over het concreter maken van een fotoproject met SIAD 2016, aanstaande 1 maart. De dagen vliegen om en we hebben als we dit willen, minder dan 1 maand om het te doen. Dus; wie ziet het onderstaande zitten, lijkt het leuk, of heeft nog iets toe te voegen / aan te merken.
Evy, ASW en Kipje lieten in het 'siad?' topic al weten 'voor' te zijn.

Iedereen die mee wil doen, maakt een foto van zichzelf (met of zonder zichtbare littekens en wel of niet anoniem).
Die verzameld iemand (of 2 mensen) en dan zou het heel tof zijn als iemand de skills heeft om er een filmpje van te maken. Je weet wel, van die filmpjes op youtube dat mensen 1 jaar lang iedere dag een foto maken en die achter elkaar plakken. Een beetje in dat tempo, met een mooi muziekje eronder...
En dat we dan als boodschap in die foto's allemaal ergens de tekst 'do you care?' / 'more than this' / 'see me' / noemmaarietsophaha laten zien (op een vel papier, met stift op je arm).

Stappen:
- initiatief delen hier en sociale media.
- mensen verzamelen (hopelijk al veel forumleden die mee willen doen) en concreet plan helder overbrengen.
- foto's verzamelen.
- iemand(en) met skills maakt filmpje.
- delen op sociale media, mensen hier met blogs, en het sturen naar grote namen als de LINDA, Humberto Tan, ik verzin maar wat.

Dus; reageer er maar op los! :)

2

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Mooi idee! Ik wil wel (anoniem) een foto insturen!

3

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Tof idee. Ik wil wel meedoen met een foto.

4

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Super initiatief Still Lost! Ik wil ook wel een foto insturen.

5

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Tof! Zou ook wel mee willen doen, maar dan wel anoniem denk ik

6

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik wil ook wel anoniem een foto insturen!

7

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik zou ook anoniem mee willen doen!

8

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik wil ook wel een foto insturen, gaat me helaas niet lukken om er meer tijd aan te besteden. Mooi idee!

and with a beautiful sky above, i was reduced to being human

9

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Echt een tof idee! Ik wil ook wel een foto insturen!

The moment you think about giving up. Think of the reason why you held on so long

10

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

I'm in!
Als niemand anders de skills heeft kan ik L mss wel zo ver krijgen, die vind zulke dingen wel leuk om te doen. (L is mijn vriend, heeft zelf ook jaren zichzelf beschadigd, maar is nu al een poos clean)

11

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Leuk leuk!

En dat is misschien wel een goed idee ja ASW! Tof. T. (mijn vriend) wilde opzich wel dat filmpje doen. Maar L. is er misschien meer bedreven in!

12

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Wat een goed idee! Nog even over nadenken of ik dat durf. :)

"Is it really that bad if someone sees who you are? Why is it humans have a problem with letting someone else see that they are human?"

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Mss ook handig om de Belgische organisatie hieromtrent mee te nemen hierin. Zij kunnen het mss in België verspreiden. Hebben we 2 vliegen in een klap.

Ik wil mss ook wel meedoen anoniem

"Probeer me niet te begrijpen hou gewoon van me"

Jouw leven verandert als bij toverslag op
het moment dat je gaat geloven in jezelf.

14

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

ik vind het een mooi initiatief, ik wil ook wel anoniem een foto insturen. (ga ik gewoon durven!)

Ik hoor het, ik zie het, ik voel het, maar ik hoef er niks mee.

15

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Goede mamiielariie! Weet jij welke organisatie dat is in België?

Leuk dat er al zoveel gereageerd word!

16

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Gaaf zo'n fotoproject. Ik wil ook wel anoniem mee doen.

17

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

L wil t wel doen, iets met jeukende vingers enzo :P
Hij had wel een slimme opmerking over de foto's, t is t makkelijkst ze allemaal dezelfde "houding" hebben (horizontaal of verticaal zegmaar ). En volgens mij is t het mooist als de foto's liggend/horizontaal zijn. Dus als je een foto wil insturen is t t handigst als je een liggende foto aanhoud.
Zal ik me ook vrijwillig stellen als een van de 'fotobewaarders', foto's mogen naar mij gemaild worden; qwibes@gmail.com
Na gaan denken over wat voor nummer/muziek er achter moet? Wel/geen emotioneel nummer? Wel/geen lyrics?

18

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Yes tof idee, I'm in aswell!

Ook ik kan wel het e.e.a, zowel met fotobewerkingsprogramma's (om de foto's op dezelfde grootte- en evt. kwalitatief wat beter te krijgen) als met videobewerkingsprogramma's.

Wat ASW al aangeeft is inderdaad wel behoorlijk handig, liggende foto's zijn voor een (professioneel uitziend filmpje) een must.

Daar we toch wel als doel hebben om het filmpje in de (landelijke) media gepubliceerd te krijgen (Want: Awareness) denk ik dat ons streven moet zijn om het e.e.a. redelijk professioneel te benaderen. D.w.z. dat er bijvoorbeeld ook wat aandacht besteed kan worden aan de styling (foto niet in een onwijs rommelige omgeving), kwaliteit (foto moet wel een beetje scherp zijn) etc.

Wellicht een idee om wat richtlijnen op te stellen voor de foto's, zodat ze kwalitatief een beetje oké zijn en vervolgens een (facebook)post te verspreiden via verschillende kanalen?

(Of denk ik veeeeels te moeilijk)

19

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Moeten de foto's in kleur? Of in zwart wit? Hoeveel foto's zou je willen ontvangen?
Moet je armen (of benen) of je hele lijf in een bepaalde pose!? Of mag je deze zelf kiezen? Mag er een tekst bord bij? Of deze liever weglaten?

20

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik ben zelf van de zwart / wit wel eigenlijk.
Geeft een bijzonder effect

21

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

En... Mogen versen wonden, mogen hechtingen, mag verband. Ik noem maar even wat dingetjes op!

22

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik wil ook wel meedoen. :)

Is het in orde als ik dit idee morgen doorspeel naar de mensen achter de schermen, zodat zij hiervan op de hoogte zijn en mee kunnen denken met/over jullie enorm toffe idee?

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

23

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Lijkt me een goed plan Sorry! En dan kunnen we het zo snel mogelijk in werking zetten!

24

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik denk dat de omgeving niet zo veel uit hoeft te maken, mensen mogen best zien dat we allemaal mens zijn enzo denk ik dan. Wat me vooral belangrijk lijkt is dat de belichting enz goed is, zodat je een duidelijke foto hebt die goed te zien is.
Wanneer het licht goed is is zwart wit imho ook mooier, wat ik ook een mooi idee vind trouwens.  Maar als we zwart wit doen is t denk ik wel t mooist als t allemaal zwart wit is, dus dan ben ik wel benieuwd wat meerdere mensen daarin willen/vinden.

Wat je laat zien mag je zelf weten, ook ivm t anonieme. Ik vind zelf dat verband wel moet kunnen, maar open wonden niet, die dan evt afplakken, verbinden of gewoon dat deel niet op de foto zetten. Ook daar ben ik wel benieuwd naar wat anderen daarin vinden.
Het idee was met een (korte) tekst erbij, ik denk dat het het mooiste is voor de continuïteit als iedereen dat doet, maar zou t toch optioneel laten. Een tekst kan op een papier geschreven worden, op je huid, op verband (als dat dus geen probleem is voor mensen) of iets anders creatiefs :P Ik vind t wel mooi als zoiets persoonlijk is, dat je zelf kiest hoe je dat in beeld wil brengen. Maar het is ook mooi om er 1 lijn in te houden, zoals alleen op huid of een post it. Net waar de voorkeur naar uit gaat.

Voral delen achter de schermen zou ik zeggen, Sorry.x! ;)


Dus ja, dat was even mijn late night brain storm :P Ideeën?

25

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik denk dat open wonden afplakken inderdaad een goed idee is! Want we moeten geen mensen gaan afschrikken. Verband vind ik wel mogen/kunnen.
Ik vind tekst op huid, post it of een stuk papier/karton mooi, maar soms zeggen foto's al meer dan woorden. Dus zou het bij iedereen open laten en kijken waar hij of zij voor kiest. En dan kijkend in het filmpje hoe je de foto's dan achter elkaar zet!

Leuk idee dit!