51

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Wow super leuk ideeën allemaal! ik wil graag (anoniem) een foto inzenden. Maar ik vind het niet heel duidelijk naar wie ik het moet sturen en hoe de foto precies moet worden gemaakt. Horizontaal of juist verticaal? Zwart-wit of kleurrijk? etc. Maar ik vind het wel echt een top idee.

52

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

We zijn bezig met richtlijnen voor de foto's opstellen. Deze worden zodra iedereen akkoord is en de LSZ groen licht geeft hier gedeeld.
Anoniem mag sowieso. To be continued.

Goede tip nog Blue, over de muziek!

53

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik volg dit even, als het een haalbaar idee blijft wil ik ook wel meedoen met een foto.

54

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Vanavond meer nieuws! :D

55

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ben benieuwd!

56

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Pams schreef:

Ben benieuwd!

+1!!

57

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Be prepared -  het wordt tof! :)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

58 Laatst bewerkt door Iris (16-02-2016 23:15:41)

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Lieve allemaal,

De SIAD, het komt steeds dichterbij, hoe leuk is dat? Aan mij de eer om hier het officiële plan inclusief de eisen van de foto's met jullie te delen. Ga zitten, pak een kop thee en bereid je voor. Volgens mij gaat het namelijk heel tof worden!

Wat we gaan doen?
We gaan een filmpje in elkaar zetten. Dat kan ik natuurlijk niet alleen, maar daar heb ik jullie hulp bij nodig. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bereiken met dit filmpje. Waarom? Wij worden nog veel te vaak aangestaard vanwege onze littekens. Maar waarom maakt het ons anders? Iedereen heeft toch littekens? Het buurjongetje om de hoek die van de glijbaan viel en een gat in zijn hoofd had word nu toch ook niet gek aangekeken? Waarom worden wij dan wel aangekeken en aangestaard? Het is de bedoeling om de doelgroep aan het denken te zetten met het filmpje.

Lever twee foto's aan. Het verschil tussen beide foto's moet duidelijk zijn. Één foto moet blij zijn en één foto moet niet zo blij zijn (of terwijl één echte foto, een realistisch beeld van jou als persoon zonder masker). Bij beide foto's hou je een bord voor je gezicht/borst. Hierop staat een Nederlandse (!!!) quote. Het is belangrijk dat het een quote is die bij jou past. Een quote die jou omschrijft. Één blije quote, en één niet zo blije quote. Mocht het filmpje Internationaal gepubliceerd worden, dan zal de video ondertiteld worden. Voor nu is de doelgroep enkel het Nederlandse publiek. Voor de voorwaarden? Check het lijstje hieronder. Al deze foto's worden achter elkaar geplakt en wij zetten dit in video vorm.

Doe je mee? Wat moet je dan aanleveren?
- Een liggende foto.
- Je moet centraal in beeld staan of zitten.
- De foto moet beschikken over een neutrale achtergrond (zwart/wit).
- Deze achtergrond mag dus donker en licht zijn, als jij maar zichtbaar bent.
- Littekens? Je mag zelf kiezen of je deze wel of niet laat zien. Open wonden zijn niet toegestaan, dus dek deze af met een verbandje.
- Bewerk de foto niet, lever het origineel aan, wij zetten het om naar zwart-wit.
- De Nederlandse (!!!) tekst moet goed zichtbaar zijn.
- Een selfie? Tof. Maar durf ook iemand anders te vragen om deze foto te maken.
- Denk aan het verschil tussen beide foto's (blij/niet zo blij)
- Liever anoniem? Hou het bord voor je hoofd. Blije foto? Steek je duim bijvoorbeeld omhoog!
- Voor/op (uiterlijk!) 17 februari insturen naar onderstaand e-mail adres.

Stuur je foto in naar: siad2016@outlook.com

En pssst; behoefte aan een voorbeeld? Check de foto hieronder!

http://i296.photobucket.com/albums/mm182/Tessa_Dannenberg/PicMonkey%20Collage_zpsldfydcxd.jpg

'The worst thing in the world can happen, but the next day the sun will come up. And you will eat your toast. And you will drink your tea.' - Rhian Ellis, After Life

59

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Cool! Wordt vast een heel mooi filmpje :)
Ik heb nog een vraagje: Is het de bedoeling dat je er mét je littekens op staat? En zo ja, hoe zit het dan als je nog wat genezende wonden op je arm hebt?

60

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Goede.
Je mag zelf kiezen of je littekens zichtbaar zijn.
Wel alléén genezen wonden. Als deze nog niet geheeld zijn, zou ik ze afdekken of er een verbandje om doen.

61

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Okey helder  :welldone: Ik hoop dat een goede foto me nog gaat lukken vóór de 16e maar ik ga het proberen!

62

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Super cool idee!!

Mogen we bij vragen/extreme onzekerheid over wat wel en niet goed is een van jullie mailen voor feedback? :[

63

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ja dat is oke :) Je mag mij ook pb'en.

Sowieso gaan er twee forumleden op 16 februari kijken naar of alle foto's geschikt zijn voor gebruik.

64

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik kom eventjes langswaaien omdat ik wilde zeggen dat ik de voorbeeldfoto + model onwijs mooi vind.
Ik doe zelf denk ik niet mee, maar ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien straks. :)

16 Februari is trouwens best wel kort dag, ik hoop dat het gaat lukken!

65

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Thanks Puffin. Wat houd je tegen om mee te doen. als ik zo vrij mag zijn het te vragen? :)

Klopt, we moesten even wachten met actie ondernemen, om met de stichting zelf wat dingen kort te sluiten. Vandaar vandaag de update.

66

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik zal denk ik eerder overwegen om mee te doen als het niet in een filmpje, maar enkel op papier bijvoorbeeld zou zijn, en het dus meer een stilstaand beeld is. Dan is er wat meer rust zeg maar.
Een filmpje lijkt mij erg snel gaan en ik ben zelf bang dat de boodschap dan bij de kijker niet direct landt. Of dat de kijker snel een oordeel trekt erover omdat hij/zij niet echt de tijd heeft gehad om het te bekijken.

Desondanks kan een filmpje misschien ook wel erg indrukwekkend zijn, ook als het wordt ondersteund met muziek bijvoorbeeld. Dus het is niet dat ik ''er geen vertrouwen in heb'', maar ik ben dan zelf liever afwachtend.
Ook omdat je je erg kwetsbaar opstelt als je besluit op de foto te gaan en het filmpje vervolgens online en openbaar wordt verspreid.
Daar voel ik me persoonlijk minder prettig bij. Ook als ik het anoniem zou doen.

67

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Heldere uitleg, ik begrijp je wel.
Er komt inderdaad muziek onder, maar het blijft afwachten hoe het zal aankomen bij het publiek.

68

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Hebben jullie misschien ook een beetje een voorbeeld van het soort quotes dat jullie bedoelen? :)
Bestaande quotes of mag het ook zelf verzonnen zijn? En moet het echt een soort 'spreuk' zijn, zoals (bijvoorbeeld bij vrolijke quote): 'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd' of mag het ook gewoon een zin zijn zoals..eh... 'Met mij gaat alles altijd goed'
Ik noem nu maar iets hoor, om mezelf duidelijk te maken :p

69

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Wat een gaaf idee. Ik probeer mijn best te doen, maar weet niet of het voor de 16e lukt..

70

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Quotes kunnen zelf bedacht zijn, of uit een liedje (wel in het Nederlands dan), of van internet. Een zin die je vaak zelf gebruikt, of een spreuk die je zelf al noemt Littlewing, kan allemaal. Als het maar bij de foto en het project past.

Voorbeelden 'blije' quotes en passende 'niet blije' quotes:

- Leef, heb lief, lach                                - Soms lukt het me alleen niet
- Ik ben mezelf                                      - Mag dat ook zo (evt foto met littekens)
- Ik wil heus leven                                  - Het is alleen soms zwaar

Ik heb even niet heel veel inspiratie, maar dit zijn gewoon een paar dingetjes. Het kan ook dat je voor je blije quote een stukje songtekst neemt en voor de 'niet blije' zelf iets verzint.

71

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Oke dankjewel Still Lost! Nu is het al duidelijker voor me :)

72

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

heel mooi project. ik durf niet mee te doen en voel me er ook even te slecht voor sorry.

73

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Dat is niet iets waar je je schuldig over hoeft te voelen, Broken. En ook niet iets waar je je verontschuldigingen voor hoeft aan te bieden. Don't worry :)

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

74

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

@sorry dankjewel. Gebeurt eigenlijk vanzelf dat ik me verontschuldig als het slechter gaat.

75

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Mag er een voorwerp of dier bij je in beeld zijn?