26

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ff om t hier ook open te houden: we hebben nu een kleine app groep aangemaakt, puur voor dit. Mochten mensen mee willen denken kan dat dus hier, maar als je even een berichtje doet kun je ook in de groepsapp meepraten. :)

27

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik wil ook graag een foto insturen. Vind t wel heel eng, maar ik ga het gewoon doen!

28

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ondertussen zijn we al hard aan het brainstormen geslagen in de door ASW aangehaalde app-groep en hebben we al een aantal fantastische (fucking geweldige) (misschien ietwat hoog gegrepen) (maar zeker haalbare) ideëen opgedaan! We'll keep you guys updated!

29

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Jaa, ik ben zo enthousiast! =D

30

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Still Lost schreef:

Goede mamiielariie! Weet jij welke organisatie dat is in België?

Leuk dat er al zoveel gereageerd word!

Ik weet het: Verwonderd!
We zijn actief vanaf 1/03/2016.
We zijn echter nog heel klein. Momenteel zijn we met 5 (unicorn, dorien, ik en 2 mensen die niet op het forum zitten) , maar we hopen te kunnen groeien naar een volwaardige organisatie.

Ik wil het wel voorstellen om mee te doen. We hebben een actie: Orange against Self Harm waarin mensen een selfie met iets oranje kunnen posten op sociale media om hun steun te betuigen.
We hebben wel al een aantal mensen die hun toezegging gegeven hebben.

Misschien kunnen we beide acties op 1 of andere manier combineren?

Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall.

31

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Gooi mij ook maar in die app-groep!

"I have come to believe that caring for myself is not self indulgent. Caring for myself is an act of survival." ~ Audre Lorde"

32

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Toffe ideeen allemaal! Mag ik ook in de groepsapp? Ik heb je een pb gedaan met mijn nummer ASW ;)

The moment you think about giving up. Think of the reason why you held on so long

33

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Leuk dat jullie zo enthousiast bezig zijn allemaal! Is er puur uit praktische overwegingen gekozen om een app groep over dit onderwerp aan te maken? Het lijkt me namelijk leuk om hier actief over mee te denken maar ik zou het fijner vinden om dat hier in dit topic te doen dan in een app groep.. En op twee plekken tegelijk meedenken lijkt me ook niet zo praktisch :p Ik ben benieuwd waar jullie mee komen en ik wil anoniem denk ik wel meedoen :)

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Still lost. Ik weet dat julie beiers haar hier mee bezighoud en dorien ook. Ik spreek julie er mss over aan

"Probeer me niet te begrijpen hou gewoon van me"

Jouw leven verandert als bij toverslag op
het moment dat je gaat geloven in jezelf.

35

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Wel belangrijk denk ik als het doorgespeeld word naar media is om even uit te zoeken of het toegestaan is om zomaar muziek te gebruiken of dat je daarvoor toestemming moet hebben.. Schoot me net te binnen maar ik heb er totaal geen verstand, misschien dat iemand hier er het antwoord op weet.

36

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

@snowflake, ik snap dat het prettiger is wanneer het zoveel mogelijk in het topic gehouden word, herken ik zelf ook, vooral voor t overzicht.
De app is vooral vanuit praktische overwegingen aangemaakt. Zo begonnen er 2 mensen mij te appen vannacht en ik dacht dat t handiger was om t een beetje bij mekaar te houden ;)

37

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Wil iemand mij ook in de app groep gooien? Ik heb wel contacten met de PR bureaus van Nivea, Dove, L'Oreal etc. Verder ben ik niet echt 'in' de mediawereld. Ik kan echter best iets proberen te regelen. De LSZ heeft bijvoorbeeld al connecties bij RTL Late Night, dat is sowieso een idee. Wat ik kan doen? Ik denk dat ik best in contact kan komen met een aantal grote bloggers.

'The worst thing in the world can happen, but the next day the sun will come up. And you will eat your toast. And you will drink your tea.' - Rhian Ellis, After Life

38

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Super leuke ideën, ik volg het topic :-)

39 Laatst bewerkt door Juniper (07-02-2016 21:03:37)

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

We gaan lekker!

Voor de foto's die men kan inzenden:
ASW haar mailadres; qwibes@gmail.com
Voor de mijne mag je een PB sturen.

40

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Is er een uiterste datum tot wanneer de foto's kunnen worden ingezonden?

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik wil ook in de app. Naar wie stuur ik me nummer door?

"Probeer me niet te begrijpen hou gewoon van me"

Jouw leven verandert als bij toverslag op
het moment dat je gaat geloven in jezelf.

42

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Moeten de foto's in kleur of zwart wit? Moeten het littekens zijn of mogen het ook wonden zijn? Misschien stomme vragen, maar kan het maar beter vragen voordat ik iets doms doe.

43

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Pams schreef:

Moeten de foto's in kleur of zwart wit? Moeten het littekens zijn of mogen het ook wonden zijn? Misschien stomme vragen, maar kan het maar beter vragen voordat ik iets doms doe.

Geen stomme vragen, ik denk dat het goed is om alle 'eisen' van de foto helder te hebben.
Moet de foto staand/liggend of maakt dat niet uit? Is het de bedoeling dat er een tekst op een blaadje/lichaamsdeel komt en zo ja, welke tekst? Zijn er verder nog dingen waaraan de foto moet voldoen?

44

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik denk dat t belangrijk is dat iemand uit de app (ben ik uit) een lijstje plaatst hier met de "eisen".

45

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Goeie. We zijn ermee bezig. Ook wachten we nog op reactie van de LSZ over afspraken ed. Daar is Sorry.x druk mee.
Zodra de concrete eisen duidelijk zijn, posten we hier een lijstje.

Wat wel al duidelijk is dat littekens mogen (niets moet) maar dat wonden niet 'mogen'.

46

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Dank je wel voor de informatie! :) Dan wacht ik nog even af. Goed bezig :thumbs:

47

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Wat ontzettend mooi en gaaf om te zien hoe jullie dit met z'n allen oppakken! :D

Even een praktische opmerking voor degenen die hier hun e-mailadres neerzetten: hou er rekening mee dat dit het openbare gedeelte van het forum is. Mocht je je adres toch weg willen hebben, laat het dan even in het beheerdersgedeelte weten, dan verandert een van ons het in 'stuur een PB voor mijn mailadres' oid :)

The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.

48

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik heb bewust niet mijn gebruikelijke email gebruikt, deze is voor dit soort dingen ;)

49

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

Ik doe ook mee. Moet even kijken wat voor foto.

Wat muziek betreft is er veel aan copyright verbonden. Je kunt een beroep doen op fair use of muziek wat onder het public domain label valt. Of je kunt zelf wat schrijven als je dat kunt. En anders moet je maar gewoon hopen dat de artiest er geen problemen mee heeft. Zul je net weer zien dat als je een nummer gebruikt, die artiest niet in verband gebracht wilt worden met een onderwerp als zelfbeschadiging.

50

Re: SIAD 2016 fotoproject peiling

AntiSocialWorker schreef:

Ik denk dat de omgeving niet zo veel uit hoeft te maken, mensen mogen best zien dat we allemaal mens zijn enzo denk ik dan. Wat me vooral belangrijk lijkt is dat de belichting enz goed is, zodat je een duidelijke foto hebt die goed te zien is.
Wanneer het licht goed is is zwart wit imho ook mooier, wat ik ook een mooi idee vind trouwens.  Maar als we zwart wit doen is t denk ik wel t mooist als t allemaal zwart wit is, dus dan ben ik wel benieuwd wat meerdere mensen daarin willen/vinden.

Wat je laat zien mag je zelf weten, ook ivm t anonieme. Ik vind zelf dat verband wel moet kunnen, maar open wonden niet, die dan evt afplakken, verbinden of gewoon dat deel niet op de foto zetten. Ook daar ben ik wel benieuwd naar wat anderen daarin vinden.
Het idee was met een (korte) tekst erbij, ik denk dat het het mooiste is voor de continuïteit als iedereen dat doet, maar zou t toch optioneel laten. Een tekst kan op een papier geschreven worden, op je huid, op verband (als dat dus geen probleem is voor mensen) of iets anders creatiefs :P Ik vind t wel mooi als zoiets persoonlijk is, dat je zelf kiest hoe je dat in beeld wil brengen. Maar het is ook mooi om er 1 lijn in te houden, zoals alleen op huid of een post it. Net waar de voorkeur naar uit gaat.

Voral delen achter de schermen zou ik zeggen, Sorry.x! ;)


Dus ja, dat was even mijn late night brain storm :P Ideeën?


Een tekst erop: is het een idee om de datum, omstandigheden en de reden ervan bij te vermelden? zoals in een doktersrapport? Aantal hechtingen is verboden natuurlijk, maar dat geeft wel heel direct neer wat het was.
Bijv: brandwond, rechterboven been. Patient/ik was druk in mijn hoofd. Relatie verbroken. Moest gehecht worden.
En dan vanuit een derde pesoon geschreven evt. bijv de huisarts?
Of sla ik de plank mis want ik heb nog niet alles gelezen :P